Gå til innhold

faar man ultralyd paa overtidskontrollen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan sjekker de om alt er ok der inne og hva er det som sjekkes? morkakefunsjon, fostervann og babyen hjertelyd og aktivitetsnivaa? noe mere?

min jordmor sa ihvertfall at morkaka og fostervannet skulle sjekkes...hvordan sjekkes det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jordmor sa ihvertfall at morkaka og fostervannet skulle sjekkes- oj, det har ikke jeg hørt noe om. Vet bare at morkaken ikke har så mye funksjon på slutten nå...

Skrevet

Ja UL tar de:)

Skrevet

ja, hun sa det da hun bestilte denne overtidskontrollen til meg... hun sa at det var viktig aa sjekke for hvis noe var galt saa maatte man settes igang. men lurer faelt paa hvordan de sjekker det. Er jo fint vi faar ultralyd da saann at jeg faar se med egne oeyne at nurket har det bra. kanskje det er det som skal til for aa roe meg ned litt...?

Skrevet

Hei!

De sjekker fostervannet og morkaka på UL. Det gjorde de iallefall på meg sist, da jeg gikk 16 dager over termin.

Fostervannet vises som små "lommer", og så sk det være et visst antall og størrelse på disse for at de skal være fornøyd. Morka ser de også på UL, og sjekker at den ser ok ut, jeg vet ikke helt her hva de ser etter.

Lykke til! Håper det skjer snart!!!

Skrevet

ok, er glad jeg skal faa se et glimt av babyen min i morgen da. Skulle naa helst ha hatt han i armene mine. jeg lengter meg gal etter baby naa.

Skrevet

Tja, du må ikke ha så store forventninger til UL bilde du ser i morgen. Det ser ganske "rotete" ut, fordi babyen er å stor. Jeg skjønte knappt hva som var hva i månelandskapet på skjermen jeg....

Jeg skjønner godt du er lei!!! Dagene OVER termin gr bare enda tregere enn de siste dagene før...

Men snart skjer det uansett;0)

Skrevet

nei....de er vell ikke direkte enkle aa tyde. jeg vil se babyen min.... aesj....naa begynner jeg aa grine

Skrevet

Uffda, jeg skjønner at du er frustrert og lei. Men snart ER ventetiden over, og da er alt dette glemt uansett...*trøste-trøste*

Skrevet

takk takk....suger til meg troesten! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...