Gå til innhold

når gjøre klar barne sengen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor tidlig evt. seint?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter han er født. Vil ikke gjøre den klar før, altså re den opp, da blir det jo støvete! Vi kommer nok til å skru den sammen og slikt, men ta på sengetøy venter vi med til vi er hjemme igjen :-)

Skrevet

hmm...oki...

verker etter å gjøre det klart..:D

Skrevet

Skjønner jeg godt :-) Med førstemann klarte jeg ikke å dy meg og hadde det klart fra ca 5-6 uker før, men da tok min mann av igjen sengetøyet, vasket det, tørket det og la på det på nytt når jeg lå på barsel, så da gikk det jo greit, men denne gangen blir det nok ikke tid til det pga lang vei til fødestedet (vi har flyttet etter førstemann kom).

Skrevet

Oki..

kjipt med dette støvet...

jeg er førstegangs så er vel ikke så rart jeg er utolmodig:D

Skrevet

Hehe... Nei tror nok det er mer vanlig å være det da, i hvertfall på slike ting, jeg er jo like utålmodig etter å møte lillegutt og ble ferdig nå som de andre to gangene, men er ikke så opptatt av vognen, gjøre klar sengen, få vasket babytøyet osv nå som f.eks første gang. Alt er jo så nytt første gang, mens nå vet jeg likosm mer hva det går i og er vant til små barneklær på tørkestavtivet, skifte bleier og bruke stelleprodukter, trille vognen, feste ungene i bilstolene osv :-)

Skrevet

Hei! Vi satte opp sengen for mange uker siden og redde den opp, men nå har jeg tatt av sengetøyet for å vaske det, og venter nok med å re opp før nærmere termin. Men senga har som sagt stått oppe en god stund alt... ;) Klarte ikke vente... Vi skal snart sette opp stellebordet også, tenker det er greit å ha alt klart til bebis blir født, også er det jo moro da!! Har termin først 14.juni.. så har jo enda noen uker igjen.

Skrevet

himmelen og kanten kjæm i te å ordne et par uka før tror i,pga tror ikkje typen får det til sånn som i vil ha det..hehe..men sengetøyet ska han få ordne når i ligg på sykehuset.

ååååååååå som i glede meg til å få holde det lille nurket vårt

Skrevet

Gleder oss en del ja...

men sambo skal være med på sykehuset heøe tiden så vi får ta det når vi kommer hjem igjenn:D

ellers så har vi stortsett alt klart hehe...

ALVA: vi har forreste termin samtidig...men jeg har en 29 mai også(som jeg tror mest på) for 10 juni får jeg ikke til å stemme overhodet:P

men hva har dere på bebisen på vei hjem fra klinikken? dette er så vanskelig syns jeg..

Skrevet

Blir spennede å se hvilken som er rett da! :-) Vi har 1,5 time å kjøre så derfor bør vi ikke ta på for mye, det er mer skummelt at babyene blir for varme enn kalde, så jeg tenkte å ta på ham en body, sparkebukse, sokker og en tynn lue og så tar vi et mykt teppe rundt ham og regulerer varmen med det. På første turen, altså den hjem, kommer jeg til å sitte bak med ham og passe på litt ekstra. Hadde vi hat kort vei så hadde jeg kanskje valgt en tynn kjøredress i stede.

Skrevet

Oki..har lang kjøre tur hjem vi også.. men har ferge på halv veien så da kommer jeg til å ta babyen utav sete vertfall for å avlaste ryggen litt..har hørt at det ikke er så lurt å sitte for lenge i sete når de er så små..

Skrevet

Jeg har reid opp senga for en 5 uker siden jeg =) Kos deg med dette nå mens du går hjemme! hvos det er støvete eller noe er det bare til å riste det eller legge på nytt når dere kommer hjem =) sånn tenker jeg =) det er nå vi går å venter å gleder oss.... syntes du skal kose deg med dette nå så tar du set som det kommer når dere er hjemme igjen =)

Skrevet

Senga satte vi opp for en uke siden. Og i dag la jeg på alt av sengetøy. Har nå 3.uker igjen til termin.

Må smile hver gang jeg går forbi senga.

Den er en del av det å kunne glede seg til fødselen :o)

Har lagt et flisteppe over for å begrense tilførsel av støv og kattehår.

Men jeg tror ikke vi skal bli helt hysteriske hva det gjelder støv.

Virker som mange har planer om å forsøke å ha alt nyvasket og strøket den dagen ungen kommer =)

Personlig tror jeg alt for sterile omgivelser gjør ungen mer utsatt for allergi.

Hverfall hvis en skal se på tall fra før vår tid og nå :o)

Bare re opp senga du =) Du har nok ventet lenge allerede.? hehe

Jeg er også førstegangs, og syns jeg ventet leeeenge. hehe

Skrevet

Er bare 32+4 ennå, så jeg har ikke vasket eller gjort klart noe tøy ennå. Men man kan da godt re opp senga tidlig hvis man har god tid. Bare å legge et sengeteppe over så blir det ikke støvete. Men jeg må få unna eksamener i slutten av mai først, men ca en mnd før skal soverommet vaskes rundt før vi tar inn senga fra garasjen, vasker den og rer opp, gleder meg!! Mulig jeg vasker skuffene i stellekommoden, og alt det søte bittelille tøyet litt før, klarer sikkert ikke vente..:)

Skrevet

Takk for mangen svar...:D

Kommer nok snart til å sprekke å legge på senga...

Lurt med teppe over, takk for tipset..:D

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne gjøre klar sengen.... Vi bestemte oss første mai for å sette sammen vår Tarok seng fra BabyDan, men så passet ikke den ene delen. Jeg tok den med meg til butikken. Det hele ble en motorveilangtur på 12 mil, uten å få byttet noe, for den delen som jeg tok med som var feil på vår seng, var identisk med den sengen som var prøveseng.... Da ble liksom de andre delene feil.. Slukøret måtte jeg vende hjem med en ny tegning som passet bare den delen som jeg hadde med meg i butikken. Måtte ringe på nytt når jeg kom hjem, og forklare enda mer hva som var feil, og de ringte produsenten, så nå må vi bare vente på å få tilsendt en ny del. Det kan jo ta sin tid... Har termin 31 mai, så jeg er i det minste glad vi begynte litt tidlig, kanskje vi kan gjøre det klart i tide....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...