Gå til innhold

Erfaringer med babysafe, noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille knert er 8mnd og har lært å reise seg og gå ved siden av ting. Til dette formålet er jo sprinkelsenga ideell, det er bare det at hans foreldre, altså vi, helst ser at han sover i den...

Er veldig aktiv og skal helst stå, gå og hoppe (svikter allefall krafitg i knærne og sparker fra, ser ganske snodig ut, ja..) i senga når han blir lagt for kvelden. Han er trøtt, men nekter liksom å gi seg over og legge seg ned, for da sovner han jo. ;) På natta når han våkner er det også full fart; opp å stå og gå rundt kanten av senga. Resultatet er jo veldig urolig nattesøvn for hele gjengen, ikke minst han selv. Vi har derfor begynt å vurdere babysafe og vil derfor gjerne høre erfaringene til dere som har brukt det. Vet at noen har hatt gufne opplevelser med den, men akkurat nå ser jeg ikke helt hva annet vi kan finne på, for dersom han fortsetter trenden så... Målet er jo at han skal klare å roe seg ned og sove videre i stedet for å starte med treninga når han våkner på natta...

Alle gode ideer og råd mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler den IKKE! Lukas klarte å snu seg i den og satt fast. Var stram rundt arm og hals! Aldri vært så redd før! Kommer IKKE til å bruke den igjen!

Det er meg da!

Skrevet

Har brukt denne til 3 barn, og kan så absolutt anbefales, husk bare på å fest den riktig (i.h.t. bruksanvisningen) før du legger barnet i den. Vi opplevde at barna sparket av seg dynen og ble kald for deretter å våkne av dette, men det ble det slutt på når vi tok i bruk Babysafe'n.

Skrevet

Flere?

Skrevet

Jeg mener at dette er et produkt vi har klart oss uten i tusen år.

Lillesnuppa står også i senga når hun skal sove, men jeg har mer tro på å legge henne ned og gå ut igjen. Da sovner hun som regel innen en halvtime. Så jeg ser ikke behovet for våres del.

Men, hadde vi plagdes med å få henne til å sove i timesvis hadde jeg kanskje begynt å vurdere det. Men jeg tror jeg hadde stått ut med ganske mye ståing, krabbing og hopping før jeg hadde kjøpt Babysafe ja...

Skrevet

Min fetter ble nesten kvalt i babysafen, heldigvis våknet tanten min og fikk han løs! Så jeg bruker det ikke!!

Vi hadde samme probemet med Mathias da han var 7-8 mnd gammel. Vi gikk inn, la han ned og sa god natt utallige ganger hver kveld (kunne holde på 2 timer) etter ca 1 uke var alt tilbake til normalen :) Så mitt tips er å være konsekvent og tolmodig så går det over, elv om det er utrolig frustrerende og slitsomt mens det holder på.

Lykke til :)

Skrevet

Anonym: Selvfølgelig var posen festet forsvarlig! Her ikke helt på jordet!

Skrevet

Har brukt babysafe til min, men sluttet da han klarte å snu seg likevel. Babysafen var festet slik den skulle, men han kom seg rundt og lå spikret i madrassen. Bruker aldri den igjen!

Skrevet

Takk for alle svar. Greit å høre litt hva folk har erfart med en sånn en. Vår sønn er en ordeltlig "makk"; snur seg, vrir, reiser seg og i det hele tatt. - Han kan godt få til å snu seg inni posen, og da blir det jo fort skummelt.

Konklusjonen er med andre ord at babysafe ikke er løsningen...

Skrevet

Hei, Kanskje du kan få lånt deg en og prøve? Vår lille snuppe begynte å snu seg over på magen da hun var tre måneder og fikk ikke sove/våknet ofte fordi hun ble sint når hun kom seg over på magen dessuten fikk vi beskjed fra helsestasjonen om at hun var for liten til at vi kunne la henne sove på magen. Da hun var 4 mnd. ga vi opp og kjøpte babysafe- funket som fy!! Hun sov mye bedre og sovnet mye fortere.

Men det er stoor forskjell på de ulike modellene. Jeg kjøpte først en type på babyshop som hadde glidelås bak. Jeg sydde den inn litt slik at den passet bedre, men den greia var noe skikkelig skit- skikkelig ubehagelig for henne, og kjempetungvindt å få henne ut av. Kjøpte så den andre typen de hadde på babyshop- den har glidelås og knepping på siden og den er åpen i bunnen slik at babyen kan ha føttene fri og som gjør det enklere å skifte bleie. Den var mykere og mye mer behagelig. Den har hun trivdes godt med. Hun har aldri klart å snu seg inn i posen, kan ikke helt se at det kan gå ann. Men båndet man fester under madrassen må sitte ordentlig stramt slik at det ikke er for mye rom til å snu seg (men bør kunne snu seg over på siden)..

Hun er nå seks måneder og vi prøver å la henne sove uten posen, men noen ganger må jeg bare ta den på- spesielt midt på natta dersom hun "turner" for mye i senga og det blir hyl og skrik fordi hun driver slår seg på sengekanten.

Skrevet

Vi har babydan sin, var på det strammeste under madrassen, men ennå så klarte han det. Takk ett eller annet for at han sov inne på mitt rom da!!!

Skrevet

Jeg har sånn pose fra sparkjøp. Er sååå fornøyd med den!! Binder ikke fast posen da, så hun kan likevel få snudd seg. Men hun sparker ikke av seg dyna eller marker seg rundt og ender på tvers øverst oppi senga... hehe... Eldste brukte også posen. Hun klarte etterhvert å reise seg med posen på, men la seg ned igjen hvis ingen kom inn til henne. Se få gangene posen har vært på vask og ikke vært tørr igjen til sengetid har vært et mareritt... dyna sparkes av og hun bruker mye lengre tid på å sovne... Så her i huset er vi strålende fornøyd med vår pose ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...