Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor anvbefalte meg å smøre meg inn rundt skjeden... med rapsolje tror jeg.Dette for å bli mer "stretchy".Men føler ikke helt for å ta den jeg har på kjøkkent av en eller annen grunn... Noen som vet om de har tilsvarende på apotek el lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Natusan baby olje med aloe vera :)

Har jo nevnt d "tusen" ganger før... men syns den er så bra... Stabiliserer miljøet i underlivet hos meg i hvertfall, så jeg unngår å bruke soppkremer og div andre ting når huden blir irritert, og det blir den ofte nå for tiden.

Og hjelper den også på elastisiteten er det jo et stort pluss :)

Skrevet

Jeg har blitt anbefalt å bruke Jordnøttolje. Kan kjøpes på apoteket.

Skrevet

Jeg ble anbefalt en økologisk olje som heter "svangerskapsforberedende olje" Merket er Weleda, og jeg kjøpte den på helsekostforretning. Den skal visst være veldig bra, med urter som skal hjelpe!

Skrevet

Jeg har også blitt anbefalt den som Fomle bruker:)

Skrevet

Men en ting til... når jeg har dere eksperter her:) Er det bare skjedeåpningen som skal smøres? Eller området rundt også?

bare lurer...

Skrevet

Jeg smører litt over det hele jeg...

var litt usikker jeg også, så tenkte det var bedre med før mye enn for lite:)

Skrevet

Jeg fikk anbefalt jordnøttolje, men det er sikkert ikke så viktig hvilken olje man bruker. Jeg begynte å smøre meg for første gang i går, men lurer også på hvordan man egentlig skal gjøre dette. Tror man skal bøye og tøye litt i området rundt skjedeåpning, spesielt i området bak mot anus (hehe, morsomt ord). Og så skal man massere området mellom skjeden og anus for å gjøre dette området mer tøyelig.

Syntes det ble litt grapsete å kline seg inn med olje der nede, men regner med øvelse gjør mester.

Skrevet

jeg bruker også welda sin. masserer den på mellomkjøttet...

Skrevet

Jeg bruker også Weleda sin. Men du kan helt sikkert fint bruke rapsoljen du har på kjøkkenet :-). Ta litt i en kopp eller noe til å ha på nattbordet, så slipper du å veksle mellom soverommet og kjøkkenet, ha, ha.

Natusan sin olje er ikke anbefalt, det er en raffinert type olje som ikke gir kroppen noe "godt" (næringsstoffer o.l.), den legger seg bare som en "film" utenpå huden. Av samme grunn brukes den ikke til f.eks. babymassasje.

Så vidt jeg har forstått er det for øvrig selve masseringen av mellomkjøttet som er viktigst, i tillegg til oljen. Har sett noen anbefale ti minutter massering hver dag. Det er lenge og kjedelig....! Men hva gjør man ikke i håp om en lettere fødsel.

Skrevet

Her smøres det morgen og kveld:)

Skrevet

Takker for mange gode tips... Da får jeg dra en tur til butikken i morgen for innkjøp - og så er det bare å smøre som f.. Alt for å øke eleastiteten! Ellers... au!

Skrevet

I hvilken uke begynner dere å smøre? Har ikke fått skaffet meg noen olje ennå. Smurte ikke i forrige svangerskap, revnet ikke, og fikk heller ingen strekkmerker. Må derfor innrømme at jeg er usikker på effekten, men skader jo ikke å prøve, sikkert bra for huden uansett.

Skrevet

JM sa jeg skulle begynne nå, i uke 34...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...