Gå til innhold

noen som lager pastasausen selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan jeg i såfall få oppskrift?;)

pleeease?:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å ta kjøttdeig, tomatpurè, opphakka tomater, litt vann, oregano, bassillikum, timian, salt og pepper. Eller det krydderet du vil ha.

...tror jeg :)

Skrevet

Jeg synes det er godt å bruke hakkede hermeitiske tomater. Bare tilsette det man liker f.eks. basillikum, hvitløk, salt, pepper, litt buljongpulver, litt sukker (som fremhever tomatsmaken) og kjøttdeig. Kan også ha i gr.saker, gulrøtter, brokkoli el. Lykke til:)

Skrevet

Du kan også lage hvitsaus, og tilsette ost og frisk champignon + litt hvitløk. Mmmm.... Fantastico! =)

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

ja jeg lager ofte pastasausen selv.

kutt løk i små biter, stek de over middelsvarme til de er gjennomsiktige i litt olivenolje. tilsett hakket hvitløk. Ha i en splash hvitvin, la det fordampe.. tilsett tomater på boks og litt salt og pepper, la det koke ned og til slutt tilsett basilikum, eventuellt pizzakrydder. Dette er en god basis tomatsaus som du kan fryse i porsjonspakker.

bruk sammen med stekt kjøttdeig og tilsett eventuellt småkuttet gulerot, stangselleri og en buljong terning oppløst i litt vann for en knallgod bolognese saus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...