veronica t Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 om e blir gravid no, må e slutte å amme? lure på om melka blir omgjort t råmelk? noen som vet?
Tiddelidu Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Nei du må ikke slutte å amme selv om du blir gravid. En ammehjelper på ammedebatten (fjummsi) har nettopp født og tandemammer minsten og jenta på ca 2år. Hva som skjer med melka vet jeg ikke, men jeg mener å ha hørt at man får mindre melk, mor kan bli veldig øm på brystvortene og vegre seg mot å amme førstemann. Spør på ammedebatten, der er det helt sikkert noen som vet mer =)
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Jeg har ammet meg gjennom svangerskapet, og det har jo gått greit. Litt utfordringer med ømhet i starten, etterhvert ammeaversjon hos meg, men dette gikk over. Fryktelig lite melk hadde jeg også. Men alt dette er problemer som varierer fra kvinne til kvinne, så det er ikke sikkert du opplever noe av det. Dagen etter fødsel hadde jeg råmelk. Ganske masse også. Babyen fikk alltid den puppen med mest i, storesøster måtte nøye seg med den tomme. Og det var hun jo vant til... På dag fire fikk jeg MASSE melk, og nå fullammer jeg nesten storesøster også. Det går nok over etterhvert igjen... Og må pumpe litt i tillegg pga voldsom spreng innimellom - ca 250 ml pr. døgn. Og babyen raser opp i vekt! Det eneste jeg synes er slitsomt nå er at begge nattammes, det kan bli litt voldsomt enkelte netter. Men stort sett går det også bra, så jeg avventer og ser hva som skjer. Jeg har bare 15 dagers erfaring med dette enda, så det er enda mye som skal gå seg til! Bare rop på meg om jeg kan hjelpe deg med noe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå