Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Mine besteforeldre gadd ikke komme i min konfiramasjon for x antall år siden, og jeg lurer på om det er noe vits å be dem i dåpen? Foreldrene mine er skilte og dette dreier seg om pappas foreldre. jeg hører aldri noe fra dem ellers i året, men samboer mener det er stygt av meg å ikke be dem....
Minimo <3 Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Jeg ville bedt dem egentlig.. det er jo ikke sikkert de gidder å komme en gang, men det skader ikke å prøve..
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Ren høflighet å be dem, så bestemmer de selv om de vil komme-bedre det enn å skape solid og uvennskap. Så er det visst noen som mener at den/de eldste i slekten skal bees.
Morango 29.05.2007 Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 Jeg føler at oldeforeldre er selvskrevne gjester. Altså- at man ikke har noe "valg" egentlig. Vet ikke hvorfor jeg føler det sånn. Men sånn er det no engang med slekt.. noen regler overgår alt. Hadde jeg vært venn med en gammel dame, så hadde jeg kunnet velge å ha henne som gjest eller ikke, men om hun var min samboers bestemor så må hun bare få en innbydelse..Det blir jo endel personer ekstra i dåp (i dette tilfelle)- men jeg får håpe det ikke har noe å si den dagen dåpen kommer. slekt skal følge slekters gang- det er noe med at dåp har med generasjoner og gjøre og ikke bare den kristne oppdragelse. Det er litt med å vise frem det nyeste familiemedlemet til de eldre, tror jeg.. Så derfor inviteres nok de eldre som den største selvfølge.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Snakket med min far i går og fikk da vite at dem hadde "glemt" at jeg skal ha barn hvert øyeblikk nå, bestemte meg der og da for at dem ikke blir invitert. Gidder ikke bruke mer tid på slike mennesker.....
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Det er så mange "turbulente" familie forhold i denne tiden vi lever. Det er trist, men en realitet. Jeg synes absolutt at du skal gjøre det DU føler er rett. Bryr de seg ikke om deg og dine nærmeste er det slett ingen selvfølge at de skal bli invitert. Det skla jo være en hyggelig dag også for deg....Ting som gjøres bare for syns skyld synes jeg folk kan spare seg, det blir for falsk, ta heller vare på de med ekte følelser og forbindelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå