Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Dersom man blir gravid før permisjonen med 80 % lønn, og til vanlig jobber full stilling med 100 % lønn - hva skjer? Får man utbetalt det samme som idag, eller 80 % av de 80 % lønn jeg får idag under permisjonstiden. Dette ble vel rotete, men jeg klarer ikke forklare bedre. Noen som vet, ikke tror
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 7. mai 2007 #5 Skrevet 7. mai 2007 Skal du jobbe igjen før du skal ut i ny permisjon? I såfall får du vel samme utbetalt som du har i dag ja, dvs. det beregnes av den vanlige lønna di.
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 7. mai 2007 #6 Skrevet 7. mai 2007 Forresten så tror jeg kanskje de som sier du får 80% av 80% har rett dersom du skal rett ut i ny permisjon: "Alle som har vært yrkesaktive med pensjonsgivende inntekt i minst seks av de siste 10 månedene før fødsel, har rett til foreldrepenger. På årsbasis må inntekten utgjøre minst halvparten av trygdens grunnbeløp (1G =kr. 62.892 pr. 1.1.07, det vil si at en halv G tilsvarer kr. 31.446). Stønaden beregnes som hovedregel etter den inntekt du har når du går ut i permisjon"
Tipp topp Skrevet 7. mai 2007 #7 Skrevet 7. mai 2007 Jeg vet. Du får utbetalt det samme som i første permisjon. De tar fortsatt utgangspunkt i lønnen din og du får 80% av den siden det er den du ville hatt hvis du jobbet.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #8 Skrevet 7. mai 2007 Nei du får 100% som grunnlag. Ingen kvinner i Norge straffes for å få barn tett. Skal selv rett over i ny permisjon. Hvorfor svarer dere så bastant når dere ikke vet?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 7. mai 2007 #9 Skrevet 7. mai 2007 Var ikke helt sikker, så turte ikke svare, så spurte det samme på skravle, og der svarte de fleste at en IKKE får 80% av 80%, så det stemmer med det jeg trodde på forhånd. http://www.dinbaby.com/forum/thread/9218409 Er bare å stikke innom pseudotvillingforumet her hvis du er gravid igjen og har en baby...er anonymknapp der også!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå