VinterSol+2 Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 hun er bekymret for at jeg har hatt for tidlige rier og er alt for moden, så i morra skal jeg på sykehuset for en ekstra sjekk... om nødvendig da for å ta forhåndsregler så ikke baby kommer for tidlig. Men hjertelyden var kjempefin og klarere enn noensinne da, det var moro! og baby ligger langt ned, men hodet er ikke festet, noe hun sa var veldig bra, for det tyder på at jeg ikke er klar for fødsel enda! Flott flott... Men jeg skjønner ikke helt det her.. trodde jeg nå endelig hadde fått orden på dette, men hør her; jeg har termin 28.juni. I følge babyverden og bim er jeg da 32+6 jordmor derimot, insisterte på at jeg er 31+4! Det med utgangspunkt i samme termin... Men kan det ha noe med at hun bare telte uker bakover fra termindatoen? Argh. litt irriterende også da.. da er jeg i den 32.uken og ikke 33.uken.. feks.. så lenge termindatoen er fast, gjør det jo ikke noe fra eller til, men jeg liker å ha orden på ting jeg!
kokelimonke Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Hmm, det var merkelig.. Jeg har termin 1. juli, altså tre dager etter deg og alle jeg har "møtt på min vei" teller sånn at jeg i dag er 32+3 og det stemmer jo med dine 32+6. Må være hun som teller annerledes! Har du merket disse riene da?! Litt spennende da, men får jo håpe den holder seg der litt til Ü
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Helluuuu Hm.. Jammen godt de sender deg på sjekk så du ikke føder for tidlig.!! Ikke noe særlig det! Jeg skjønner heller ikke regninga til jordmødrene. De sier noe helt annet når jeg er der! Og jeg har jo termin samme dagen! Fatter ikke hvordan de regner dette her?? Hm.... Snodige damer :s
VinterSol+2 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2007 nei, utrolig merkelig! hun dobbeltsjekka tilogmed, og mente at denne "datakallenderen" min måtte være feil.. men har sjekket i forhold til når legen sier fødselspermisjon og alt sånn begynner, og det stemmer jo med det bim sier! jaja,,, teller for meg selv jeg.. hehe vi blei iallefall enige om at så lenge vi var enige om termindatoen, var jo det det viktigste! Ja, er litt skummelt det der, vil jo at nurket skal holde seg i magen til det er klart til å puste selv og sånn, selvom det jo ville gått bra nå, om fødsel skulle starte! Men føler det litt rart da.. har jo fortalt om disse kynnerne helt fra uke 18, (hadde en annen jordmor da) men både den jordmora og legen mente at det var heeeelt normalt, og ikke noe å bry seg om.. Jaja, som hun sa; har jo kommet så langt, erbedre nå enn for en mnd siden! Og så kommer jo baby når baby vil uansett, men et par uker til skal jeg iallefall kjempe for å holde henne på plass gitt! blir spennende å høre hva de sier på sykehuset i morra!!
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 7. mai 2007 #5 Skrevet 7. mai 2007 oi,kanskje i sku ha tatt meg en tur til jm å da,for har sjekket alt hos legen å sånn fordi i e sykemeldt pga kynnere...hatt det ei stund no... men legen min å si det e normalt,men så lenge det e ubehagelig og jobbe osv så ska i ta det litt mere med ro osv... får ringe jm imårra å høre tror i
VinterSol+2 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2007 spørs nok hvor mye du har.. jeg har hatt omtent konstante kynnere siden uke 18, og blir bare verre og verre.. har ikke følt det ille før nå, men nå har det begynt å bli litt vondt innimellom. da mente jordmor det kunne være begynnende rier. Ikke gir det seg om jeg ligger og slapper av heller. da kommer det ofte mer! Så det er snakk om nesten hele tida, lissom..
VinterSol+2 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. mai 2007 er det jordmor som sier det da, silje? blir så forvirra av alt dette her jeg.. men så lenge de iallefall er enige om termindatoen, så skal jeg vel være fornøyd.. hadde vært kjipere om jeg måtte gått laaangt over tida og risikert en rosinbaby, lissom... men legen er tydeligvis enig med bim da.. så hva er det med jordmora egentlig? snodig altså.. forrige gang jeg var hos henne telte hun annerledes på en annen måte, så stoler ikke helt på henne der, altså.. hehe
Tufsa:) Skrevet 7. mai 2007 #9 Skrevet 7. mai 2007 Så rart det med hvordan jordmoren din telte uker. Selv har jeg også termin 28.juni, og var hos jordmor dn 4.mai(fredag). Hun regnet da ut at jeg va 32+3, altså midt i uke 33 poengterte hun til meg..
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 7. mai 2007 #10 Skrevet 7. mai 2007 har det sånn i å sjø..kan ha det når i sitt i stolen,skulle ut å gå tur idag,men måtte snu etter litt pga kynnere,å det strammer noe grusomt,magen hard som f.... får det av en minste ting...å går videre til ryggen...
Wisi og Mia Christine :-) Skrevet 7. mai 2007 #11 Skrevet 7. mai 2007 Hmmm.....det var rart. Jeg har termin 26.06. - 2 dager før deg. Og ved hver kontroll har både jordmor og lege fått nøyatig samme antall uker og dager som det bim regner ut. Virker som om hun har sett "litt" feil på hjulet sitt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå