Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Hei. Leste inne på siden om streptokokk b. Er det slik at det er fare for at man føder tidligere når man har denne bakterien. Har selv fått den påvist men har bare fått beskjed om at det er ingen fare og at jeg vil få antibiotika under fødselen...
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Det svaret du har fått er helt riktig. Jeg hadde påvist stretokokk b i mitt forrige svangerskap, og fødte 12 dager over tiden.
Småbarnstreff Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 Dersom du føder for tidlig kan det hende at de forklarer det med stretokokk b. Men jeg har ikke hørt om at det er vanligere å føde tidligere om en har strept b. Det er riktig at det er ingen fare dersom du har moderat vekst av strept b. Men krev en ny GU med test før fødsel for å sjekke om det er vekst. Dersom slimproppen går før fødselen bør du kontakte fødeavdelinga, og dersom du går over tida MÅ du kreve tett oppfølging!
2xLillegutt? Skrevet 7. mai 2007 #5 Skrevet 7. mai 2007 Hei Ville bare si at jeg støtter Sovedyret her ang å kontakte føden om slimproppen går, og ihvertfall om du skulle gå over termin. I USA tester de alle gravide for Streptokokk B i uke 35-37 og om det blir på vist bakterier får du tett oppfølging og antibiotika under fødselen. Det er lite informasjon rundt dette i Norge men gå inn på http://www.gbs-info.net/ så kan du lese mere der. Det går som regel bra men siden man kan ta en enkel test så burde man jo det!! Ikke noe å spare på..... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå