Gå til innhold

dette trenger jeg hjelp til !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

.sang/tale:konfjerten vil ikke ha noe av delene.....hva gjør jeg?

tror ikke vi ville tralla heller,for han som pleier synge av oss kommer ikke......!!! kan jeg bare skrive en sang,og la alle lese den,eller skrive noen ord som di kan ta med hjem?

grrrrrrr.....blir slett ikke ferdig til søndag.der fikk jeg for å ha gooood tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å skrive et dikt til han som du rammer inn og gir han sammen med gaven? Du kan også sette det inn i sanghefte(hvis der har et), eller gi en kopi til hver enkelt av gjestene.

Lykke til, ikke lett det der:-))

Skrevet

Klart du bli ferdig!! Hav er det som gjenstår da?

når det gjelder sang og tle, så hadde jeg slett ikke latt konfjerten bestemme.... hvis der eikke er en syngefamilie så ville jge gjort det som passer best. Jeg tror til og med at det er viktig at noe blir sagt direkte til ham jeg, for dette er hans dag! Det er ikke mange dager i løper av livet hvor man har den hele og fulle oppmerksomhet, og har krav på den. Når alle i deres familie holder på med tanker og følelser omkring så mange vanskelige ting, så kan det være deilig å fokusere litt på det som er flott. På gutten din som sikkert er en slabbedask som alle andre på 15, men som er storebroren til 3 stykker og som er din store gutt. Han trenger å høre det selvom han sier noe annet.... det er nok noen som er uenige med meg i akkurat det, men jeg mener at kjærlighetsærklæringer er intet annet enn flaut og deilig! det skader ingen at han får vite at du og dere er glad i ham, og det syns jeg at han skal få vite på konfirmasjonen sin. men du kan skrive det på en alpp og legge det på talerkenen... så kan alle lese og ingen høre.... det er en fin og god ide syns jeg, nok en gang; du er flink!!!

Skrevet

To flotte kloke svar som kan kombineres!

Lag tale eller dikt som leses opp, og så får han det innrammet som et varig minne etterpå.

Litt flaut når man er fjorten-femten, men _veldig_ hyggelig senere i livet!

Skrevet

Jeg er absolutt ikke noe glad i hjemmesnekra sanger, men har laget sanghefter til begge konfirmantene mine! Synes det hører med..... og så slipper jeg å si noe!!!

Skrevet

klart jeg ikke er ferdig !!! (husker du dåpen dritgrei.....) hehe

han er som andre 15åringer ja.en slabbedask ;o)

men jeg vet ikke om jeg klarer å holde tale...gubben er ikke å tenke på engang der,hehe....

å hva i huleste skriver jeg???? aldri skrevet tale....bare miksa sanger.men vet ikke om jeg greier det engang nå...kanskje jeg lager en 4 siders hefte.med en sang,noen ord,eller så? jaja....dressen er ivertfall kjøpt.så da slipper han rosa kjole og kyse.......=)

men vi andre......hikst.......

Skrevet

plystre plystre plystre...... kremt bunaden ..... krmet .... er fin å ha i festlige lag som dette...... :-)

Skrevet

Du kan jo bruke det fine diktet som ble lagt ut i en tråd lenger ned på siden her; husker ikke akkurat hvilken, men det var en sånn konfirmasjonstråd...

Skrevet

hmprh.....bunad.....grrrrrrr.........

ja der sa du noe.jeg "rapper" diktet lenger ned!! YES !!

men synge blir det ikke uansett....ingen sangfuler her for tia.eller,har aldri vært det.men kan jo lage en alikavell =)

Skrevet

Hva med å skrive en historie ala evntyr... Altså fra han ble født til og med han ble "voksen". Med litt morsom vri?

Skrevet

det var en gang....eller, det hendte....heheh.

ja kanskje det.hadde vært en lur vri det da =)

den historia ville vel inneholdt biler,biler,biler,mopeder,sykkler,ps2,mere biler..... ;o) å for ikke å glemme høytalere....(les hørselsvern....)

tror kanskje jeg skal gjøre det snulder.får se.men jeg roper sikkert på mere hjelp her....

Skrevet

Hehe... da blir det jo en ganske kort historie...

Skrevet

Snulder hadde en god idè nå syntes jeg. Flett inn det diktet som du allerede har rappa så blir det veldig flott.

Var i konfirmasjon til min nevø i fjor og tenkte at jeg skulle holde tale, men da det kom til stykket feiga jeg ut. Det angrer jeg på nå i ettertid. Selv slubberter og slabbedasker av noen konfirmanter synes det er koselig med noen ord om at vi setter pris på dem. Selv om de blir flaue og rødmer så tar de det inn og det vil bli husket i lang, lang tid. Setter du det i glass og ramme så kan de gjemme det og ta det frem når de føler at familien er i mot dem.

Stå på GoguttKlatten, snart er du i mål. Bare ikke glem å sett deg ned med ett glass vin, lakk neglene dine og sett bena i bløt! En liten pause uten mas MÅ du unne deg :o)

Skrevet

Hei !

Her er det jeg gjorde, så kan du jo kanskje få noen tips:

Laget et hefte med noen bilder fra han var liten til nå..

Har du tilgang på printer/en god kopimaskin..?

Laget en forside med

Velkommen til ....konfirmasjon

dato..

og et fint bilde fra han var liten...

De neste sidene var med morsomme bilder/vers og diktet som står lenger nede på siden.

Jeg laget forsiden i sølvfarve,

og brukte sølvfarget servietter med litt bånd rundt.......

Hadde farver i sølv og pyntet ellers med Hortensia (blå)

Kjøpte en stor pottehortenisa og klippet opp i små klaser som jeg puttet i små glass, laget små grupperinger på langbordet og puttet noen strå over her og der...

Jeg hadde en tale hvor jeg beskrev guttungen hvordan han er nå, skole, venner etc. Og så litt tilbake på hvordan han var som liten, trakk frem positive egenskaper, og fortalte en liten morsom historie.

Så avsluttet jeg med diktet......

(er absolutt ingen taler, så fremførselen var så som så..)

Men hvis du lager et slikt hefte, har du jo gjort noe, og det setter han helt sikkert pris på..snakket med ei veninne som også hadde konf i går og der var ingen taler..så det er jo slettes ikke alle som har det..

Diktet jeg brukte lyder:

Våg å være ærlig, våg å være fri

våg å føle det du gjør, si det du vil si.

Kanskje de som holder munn er reddere enn deg?

Der hvor alt er gått i lås må noen åpne vei.

Våg å være sårbar, ingen er av stein.

Våg å vise hvor du står, stå på egne bein.

Sterk er den som ser seg om og velger veien selv.

Kanskje de som gjør deg vondt er svakest likevel?

Våg å være nykter, våg å leve nå.

Syng, om det er det du vil - gråt litt om du må.

Tiden er for kort til flukt, bruk den mens du kan.

Noen trenger alt du er, og at du er sann!

Av Hans Olav Mørk"

Vers:

Av Hans Olav Mørk"

Når man er ung, må man fremfor alt protestere.

Hva man protesterer mot er derimot ikke så viktig.

Jean Cocteau

Ungdom, det er først og fremst hormonenes overmakt over argumentene.

David Frost

Ungdommen skal more seg. Siden kommer så meget.

Bjørnstjerne Bjørnson

Håper du fikk noen tips........!

Lykke til =)

Skrevet

ååååh snille snille oktobern !!! TUSEN TAKK !!!!!

skal se om jeg finner tid til å lage en slik bok.har jo printer.men vi er ikke så veldig gode venner vi to,hehe.

han her er knallfarvedigger.....så farver som knall grønn,orange,gul er med.også svart å en pen blåfarve.bestilte trykte servietter med sølvskrift på =)) dyrt men fint. å kort leveringstid.noe som passa meg da jeg var sent ute....hehe

vet ikke om jeg greier å reise meg opp å tale.får se.men en slik bok kan jeg jo lage.så har han som minne om hva han betyr.

kanskje jeg setter andre i den jobben.får kun et besøk her.å han skal slett ikke få sitte uten arbeid,hhahaa =0)

Skrevet

Ja sett andre i sving,

knallfarver er supert, og det viktigste er IKKE kvaliteten,

men at du har gjort en liten greie...

Tal hvis du orker,

husk det er jo bare kjentfolk;-)

Men vet...

Var overnervøs før talen min i går,

men når man først står der går det fint..

Skrevet

knall er .......men han bestemmer....desverre,hehe

er det at det er kjentfolk...akkurat derfor jeg ikke vil reise meg... =)

får se da...

akkurat nå går ting på tverke...skrivern å jeg er atter en gang i konflikt...fornya programmet til den.som var supre ting å gjøre.men nå blir det bare feilrapporter her....grrrr å hmprh....!!

så akkurat nå ser det dårlig ut for både bordkort,visittkort og hefter...å jeg nekter å lage for hand,hehe ;o)

men tralalaaaaaaa......enda noen dager igjen.

Skrevet

jeg heier!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...