Gå til innhold

Noen gode tips og råd for baby med tendenser for kolikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De to siste dagene nå har lillemann begynt å få tendenser til kolikk. Det er intens skriking nesten i 2 t i strekk etter måltid. Jeg må gå rundt med han i bäresele for å få stillhet og ro, litt slitsomt å ikke få gjort annet enn å bevege meg. Dårlig nattesövn blir det også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ammer kan det kanskje hjelpe å kutte ut koffein og melkeprodukter. Noen får luft i magen av det hvertfall..

Skrevet

Vær veldig forsiktig med hva du spiser. Kutt ut alt av godterier som inneholder mye sukker, kunstig søtning eller e-stoffer. Sjokolade. kullsyreholdig drikke. Egg.

Når det er gjort er det bare å gi sukkervann når d står på som verst. Det er ikke som mange tror at barnet blit avhengig av dette, vi slutta tvert når kolikken forsvant.

Minifom skal jo hjelpe mot luftsmerter, men det virket ikke her. Dessuten inneholder den visstnok hormonforstyrrende stoffer.

Massasje på magen er bra. Hjelper veldig når baby ikke klarer å få ut lufta selv. Søk på babymassasje her inne i forumet, så finner du sikkert noen tips i hvordan du skal gjøre d.

Drikk ammete.

Eller kok te av salvie eller karve og gi noen dråper direkte til barnet. (kan også gi ammete)

...og lykke til

Skrevet

Vi hadde også samme problemet som dere, skriking på ettermiddag/kveld etter måltider.

Jeg startet å drikke både fenikkelte og ammete, kjenner at hun fremdeles har mye luft i magen men det passerer uten at det gjør så vondt for henne. Drikker minst 4-5 kopper om dagen og mellom ammingene. Vet ikke om du ammer da, men det fungerer supert her i gården :-)

Lykke til

Skrevet

junior har vært veldig plaget med kolikk smerter helt siden fødselen. Begynte med minifon før helgen og han er nå MYE bedre. Ikke 100% bra, men har på ingen måte like vondt.

Vet at minifon ikke er helt å anbefale, men blir litt som det beste av to vondter.

Skal til kiropraktor med gutten i morgen da, så håper det hjelper så vi kan slutte med minifon om ikke så lenge:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...