Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 huff, tror jeg har fått uvi... konstant tissetrengt men det kommer ikke noe, bare småvondt på en måte. ubehagelig å gå og bevege seg oxo.... hva gjør jeg? må jeg til lege å få antibiotika, eller går det over ?? Har aldri opplevd dette før....
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Jeg for min del merket ingenting til min UVI, men den ble påvist ved rutinesjekk hos lege. Han sa at dette måtte behandles fordi at dersom ubehandlet kunne infeksjonen reise oppover i systemet, dvs. nyrene og dette skulle være veldig smertefullt! Ring lege du!
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2007 jeg har heldigvis sluppet uvi i sv.skapet..men nå er jeg SIKKER på at jeg har det! Har lest litt om det på en nettside, og jeg har alle symptomene. Og for hvert toalettbesøk så blir det verre og verre. Tror jeg får ta en tlf til legevakten kl 15.00 og satse på jeg kan få en resept på antibiotika fort som bare det! Dette er skikkelig ubehagelig!
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 Ja det er så absolutt ubehagelig, har hatt det før svangerskapet en gang..klarte ikke å jobbe, var så grusomt;)
#Aurora har tre gutter# Skrevet 7. mai 2007 #5 Skrevet 7. mai 2007 Vil annbefale deg og gå til legen.Kan være veldig farlig for gravide og få uvi.
Lykkemor :) - Fødeklar! Skrevet 7. mai 2007 #6 Skrevet 7. mai 2007 Spis og drikk mat og drikke som inneholder mye c-vitaminer (kiwi, appelsin og appelsinjuice, jordbær, sitron, grapefrukt + juice etc.) for å gjøre urinen sur - i tillegg til c-vitaminkaplser. Tranebær og blåbær bidrar til at bakteriene ikke setter seg fast i slimhinnene i blære og urinrør, så kjøp tranebærjuice og kapsler. Videre er det viktig å drikke MASSE vann (2-3 liter) - sett deg på do og få bakteriene ut! Jeg har vært svært plaget med UVI hele mitt voksne liv (utrolig nok ikke hatt en eneste infeksjon i svangerskapet - heldigvis!), og det beste er om du klarer å ta knekken på det selv da antibiotika ødelegger normalfloraen din. Men ikke undervurder antibiotika, det er nødvendig dersom infeksjonen har gått for langt (eller du kan gå til homeopat). Pass på så det ikke går opp til nyrene og og du får nyrebekkenbetennelse (symptomer på dette er smerter i rygg/ sidene (nyrene) og feber). God bedring, jeg vet hvor vondt det gjør!
Lykkemor :) - Fødeklar! Skrevet 7. mai 2007 #7 Skrevet 7. mai 2007 Det står i nicket ditt at du har født, men dersom du fortsatt er gravid, anbefaler jeg at du går til lege. Urinen din må da dyrkes for å se hvilken type bakterie som forårsaker infeksjonen, man er spesielt obs på GBS-infeksjoner under svangerskap, da dette kan være farlig for babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå