Gjest Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 ...mottas med takk. Når det gjelder tid,sted,rier ...... m.m Hadde en veldig rask fødsel for 7 år siden og har begynt å tenke litt på det.. Jordmor sa at 3 kunne være litt tricky..
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Hei... nr 3 er ikke nødvendigvis en luring... min 3-eer var ikke det i allefall, hehe. Hadde 6 timers fødsel med nr 1, to og en halv time med nr to... nr 3 var akkurat som nr, 2 og en halv time, enkel og grei fødsel, ikke noe tull... Var ikke noe tull med 4'ern eller 5'ern heller... Min jordmor sa også at nr 3 kan være en luring, men ingen regel uten unntak. Men hadde du en rask fødsel sist, så kan det jo være greit å gå ut i fra at du får det igjen da. Kort fortalt om min nr 3: startet med rier med 3 minutters mellomrom, dro på sykehuset i tønsberg (ca 40 min kjøring),hadde da 8 cm åpning og de tok vannet... etter 5 minutters pressing var gullet ute, 25 minutter etter ankomst... ;-) Men nå skal det sies at alle mine 5 fødsler har vært av denne typen da, var bare nr 2 som skilte seg litt ut, med ham gikk vannet først.
mamamaria Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Hver fødsel er jo så forskjellig! Er vel ingen regel eller 'oppskrift' på hvordan 3. fødsel blir. Jordmor sa også til meg at nr3 var en luring da jeg var innom sykehuset flere ganger pga vonde, regelmessige kynnere og mange cm åpning, uten at noe skjedde. Gikk med 5 cm åpning uten at at han meldte sin adkomst... Til slutt gikk vannet da jordmor tøyet litt på cm'ere der inne og da gikk det fort. Fødselen var kun en time, litt murring kl02.15, første ri kl.02.30, pressrier 03.00 og han var ute kl.03.20 (hadde forresten kun 2 pressrier på de 20 minuttene!! 2 jordmødre som presset og masserte på magen min uten at neste pressri kom). Fødsel nr 2 varte kun 1,5 time fra første ri (hadde da også allerede 6 cm åpning før riene begynte) Fødsel nr1 varte 5 timer fra første ri (men de var ikke så vonde i begynnelsen - som de var med de 2 andre) og startet med 3 cm åpning. Regner med kjapp fødsel denne gangen og!
pippi lotte Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Alle fødsler er forskjellige, min tredje var helt grei. 3 barn på 4 år Ikke for å gjøre deg urolig, jeg har lest at etter 7 år er kroppen tilbake til normalen igjen. Det er vist som å føde for første gang igjen.
prøvekluten+3små Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 hvorfor sier de at nr tre som regel er en luring? kommer d ikke veldig a på hvor lenge det er siden sist man fødte?har to relativt kjappisser bak meg jeg..en på fire timer totalt,og en styrt på nesten 2 timer totalt...kan jeg forvente en ille 3. da eller?
Gjest Skrevet 8. mai 2007 #6 Skrevet 8. mai 2007 Takk for at dere delte erfaringer her:) Apropo år mellom fødsel.. det er sikkert forskjellig fra hvem en snakker med, min jordmor sier at jeg ikke skal tenke på årene i mellom og blir ikke betegnet som førstegangsfødende etter 7 år.....så jeg vet ikke jeg ..
prøvekluten+3små Skrevet 8. mai 2007 #7 Skrevet 8. mai 2007 jeg har hørt at kroppen regnes som for en førstegangs igjen etter seks år
hagbarta.no 7-fødeklar!c Skrevet 8. mai 2007 #8 Skrevet 8. mai 2007 beste pekepinn på hvordan din fødsel nr.3 vil bli er hvordan dine 2 første fødsler var det går vanligvis lettere for hver gang.det blir iallefall ikke som å føde for første gang selv om det er 7 år siden sist,det kan du ta helt med ro.det er bare en første gang.
Nillus Skrevet 8. mai 2007 #9 Skrevet 8. mai 2007 Hei! Det er bare tull at du regnes som en førstegangsfødende igjen. Jeg har 8,5 år mellom mine to. Første fødsel varte en time fra jeg overhodet kjente noe, og andre gangen varte den 20 minutter, to styrtfødsler altså. Er gravid for 3. gang nå, og nå blir det bare to år mellom, så er veldig spent på hvordan det blir. Hjemmefødsel kanskje?? Håper ikke det.....
prøvekluten+3små Skrevet 8. mai 2007 #10 Skrevet 8. mai 2007 o helsikke! hehhe,fortere trenger d jo IKKE gå da! hadde styrt sist og 4 timer me første!
hagbarta.no 7-fødeklar!c Skrevet 11. mai 2007 #11 Skrevet 11. mai 2007 da kan det være lurt å campere utenfor føden den siste tia :) hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå