Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsesøster sa jenten min kunne begynne få litt brød når hun ble 7 mnd. nå er hun det, og har gitt henne bittesmå biter med litt melk på. er så redd hun skal sette det i halsen..kan jeg gi pålegg på+ hvordan gjør dere det når dere begynner med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ganske grovt brød, men plukker ut store korn. Smører på smør og leverpostei, deler opp i små biter og gir. Ulike påleggsslag kan brukes, prøv deg fram i forhold til hva som faller i smak. Gutten min er veldig glad i brød.

Skrevet

Hvorfor vente til de er 7 mnd.? Bare lurer.

Skrevet

Hvorfor gi dem FØR 7 mnd?

Skrevet

Jeg passer på å gi brød uten hele korn og har på smør og leverpostei. LEverposteien er god og brød er visst grusomt:) Men 2-3 biter på størrelse med en tictac går ned hver gang. (holdt på i ei uke) De skjønner at de skal bløre det opp i spyttet og tygger med tunga og gommene. Har melka ved siden av og gir ham litt gjennom hele måltidet så han ikke skal bli for tørr i munnen til å få det ned.

Skrevet

Jeg har gitt Nikolai brød før han var 7 mnd (fra 5,5) fordi det er lettere å gi enn grøt hvis vi er en annen plass, og fordi han syns det er godt og liker å spise samme mat som vi andre spiser.

Derfor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...