Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår 7-uker gamle jente sovner aldri av seg selv. Det må enten pupp, vugging, biltur eller vogna til for at hun sovner- uansett hvor trøtt hun er. Er litt bekymra for at hun venner seg til dette, og at vi senere alltid må hjelpe henne i søvn.

Hvordan har dere med babyer på samme alder det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Storebror her var slik som baby, til han var rundt 3 mnd... ikke alltid, men oftest måtte det vugging i stolen eller vogn/trilletur til for at han fikk sove. Men det gikk over og han sovnet av seg selv til slutt han også. Han er kjempeflink i dag, så jeg ville ikke bekymret meg så veldig enda, hun er jo ikke så gammel =))

Skrevet

Min er 4 uker, er ikke særlig god på å sovne selv nei;) Blir mye vugging og kosing i søvn. Det hende han vokner når jeg legger han i sengen, da er det ca 50/50 sjans for at han ligger å kikker litt uti luften for så å sovne eller begynner å grine og må på ny busses i søvn.

Jeg satser på at han etterhvert når han blir større sovner selv når vi legger han. De er jo så små ennda, trenger litt kos og kjærlighet for å føle seg trygge:D

Skrevet

Snuppa mi er 6 uker og sovner stort sett fint av seg selv. På dagtid liker hun best å sove i vogna ute. På kvelden legger jeg henne våken i senga, hvis hun har fått opp alle rapene sovner hun fint, ellers må vi ta henne opp litt slik at hun får rape. Noen ganger sovner hun med det samme, andre kvelder springer vi i skytteltrafikk opp og ned for å gi henne smokken. Storebror måtte vugges i søvn ganske lenge, så jeg har vært veldig bevist på at hun skal lære å sovne av seg selv. Tar henne selvfølgelig opp om hu griner siden hun er så liten! Etter storebror ble ca 3mnd har han sovnet greit av seg selv, bare så det er sagt.

Skrevet

Av og til sovner han av seg selv og av og til ikke. Da står jeg ved senga hans og stryker han over kinnet, panna og håret. Gir han tutten om han vil ha den. Da sovner han som regel etter en liten stund. Heller det enn å gå å bære på osv. Har akkuart lagt han, gav han tutten og han sovnet som en stein!!=)

Skrevet

min gutt på 6 mnd sovner sjeldent av seg selv. Det hender kanskje et par ganger i uka. Da han var 4 mnd gjorde han d for første gang.

Skrevet

Jenta mi på 5,5 mnd sovner alltid av seg selv på kvelden. MEN, på dagtid når hun skal sove i vogna, må hun ofte rugges på til hun sovner... det var en dum ting jeg begynte med, og som jeg angrer på:-s

Skrevet

På dagtid må vi som regel vugge han i søvn. Kanskje jeg angrer på det en dag, men foreløpig er det greit. På kveldene sovner han av seg selv. eller det hender han sovner ved puppen. Han er 5 mnd.

Skrevet

Alltid sovet av seg selv her,vært veldig bevist på det.

Skrevet

sovner av seg selv, gjort det siden han var 8 uker. Før det så puppet jeg han i søvn fordi jeg trodde jeg måtte det.. men første dag vi prøvde uten... gikk det bra.. =) Sovner som regel av seg selv på dagtid å.. hvis han er overtrøtt kan han trenge litt "hjelp".. bruker forresten smokk da =)

Skrevet

Ser at mange får barna til å sovne av seg selv. Da lurer jeg på hvordan dere får dette til? Her i gården blir det bare sutring hvis hun ikke blir vugget, trillet etc. Mao ingen søvn.

Skrevet

Begynte å venne lillevennen med å sove i egen seng, uten å bli bysset i søvn når han var rundt 2 mnd. La han ned med sutt, sutteklut og strøk og kyssa han på hodet/ansiktet så han ble søvnig. Hvis han gråt gikk jeg inn til han, gav han sutten og gjorde det samme igjen. Gikk ikke mange dagene før han la seg til å sove med en gang han kom i sengen sin. Nå er han over 8 mnd og leggingen har alltid gått som en lek. Hurra for kosekluten(kanin) og sutten:)- de er han aldri foruten.

Skrevet

Det er jo så forskjellig fra baby til baby. Jeg var også "stresset" over at min ikke sovnet av seg selv da han var nyfødt. Jeg skulle bare ønske noen hadde sagt til meg at jeg ikke trengte å stresse med dette når han er så liten. Babyene må læres å sovne, og de trenger nærhet og trygghet når de er så små. Tror du vil merke om noen uker/måneder at han forandrer seg i søvnmønsteret og at det vil bli lettere å legge og få rutiner. Hs sa til meg at når de er rundt 3 måneder bør man begynne å lære de å sovne alene,. Hvis du legger opp gode rutiner da og er konsekvent, blir det mye lettere senere. Min er nå 4 måneder, og sovner fint selv uten problem. Men som sagt tror det er veldig forskjellig fra baby til baby.

Skrevet

ja, hun sovner av seg selv. Er 3 1/2 mnd nå, er vel ikke før den siste tiden at hun sovner selv. Begynte vel med at hun var så sinnsykt grinete her, også bare la jeg henne fra meg i senga da jeg skulle på do, og vips så sovnet hun gitt ;)

Så det fungerer her :) Men selvfølgelig ikke alltid. Noen ganger er det pupp og gå som gjelder. Hvis hun er urolig, så sitter jeg og stryker henne over ansiktet, synger litt også har hun smokk og koseklut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...