Propellmamma til 2 Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 1. Er i uke 19 og legen skulle lete etter hjertelyd for første gang - men fant den ikke... Skal ikke gil ultralyd før i uke 21. Litt bekymret nå. Bør jeg bestille privat ul? 2. Har gått opp 4 kg fra uke 9 til nå. Er veldig opptatt av å spise akkurat som før jeg ble gravid, men vekta raser opp likevel.... Noen fler? Vet ikke hva jeg skal gjøre for å ikke bli et fjell! Forrige gang gikk jeg opp fra 60 kg til 80 kg og det ble veldig slitsomt med bekkenløsning og svangerskapsforgiftning. Nå er jeg allerede på 71 kg. Hjelp! (Er 172 cm høy). 3. Legen krysset av for symfysemål, men han tok jo ingen mål!! Han har krysset av under gj.snittet, men må han ikke bruke målebånd da?
Fabelaktiv Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Han skulle vel strengt tatt brukt målebånd ja - det bør du insistere på!!! dette er en utvendig kontroll av at barnet vokser som det skal - fy legen spis normalt du.. gå litt turer.. 14 kilo bør du nok opp uansett sånn jeg har forstått det - morkake, ekstra blod, fostervann og barnet selv veier rundt 10 kilo også prøver kroppen å jobbe opp et ammelager med fett - dette må du bare godta.. helt vanlig å ikke høre hjertelyd, men er _du_ veldig bekymret så kan du jo bestille privat ul.. men de sier det er vanlig som sagt lykke til
Propellmamma til 2 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2007 OK, takk for svar. Er nok bare litt hormonell og vanskelig - hadde gledet meg til å endelig få bekreftet liv i dag :-p Fælt så negativ jeg var i dag - nei, jeg får heller tenke ENDA mer på hva jeg spiser og gå flere turer!!! Men er det reelt å klare å holde seg under 80 kg innen fødsel når jeg nå er i uke 19?
Fabelaktiv Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 skulle jeg tru.. Jeg er 173 høy og har lagt på meg 4 kilo til nå (uke 24 +) og har trua selv.. har gått opp fra 70 til 74 så jeg skal ikke over 84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå