Gå til innhold

Kjenne livmoren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste at man i uke 15 skal kunne kjenne livmoren godt når man ligger. Hva skal man kjenne etter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kant rett under navelen, eller over....Kommer helt an på hvor langt man er kommet.

Jeg har kjent min veldig godt de siste 3 ukene, er 15+3.

Kjenner livmora mi sånn ca. i navel området nå.

Skrevet

Er 15 uker,så det er jo ca det samme som deg. Får legge meg ned på kontorgulvet her og kjenne :-)

Skrevet

den er litt bløt, men viss du legger deg flat, begynner å trykke helt nede ved skambenet og trykker oppover helt til "motstanden" forsvinner utforbi en bløt "kant" inni der, så har du kjennt hvor livmora er.... Forståelig??

Skrevet

Jordmora mi gav meg følgjande tips:

Hald hånda flat og rett ut frå magen med lillefingeren innerst mot magen. Og so flytter du den oppover rundt der den skal slutta. Eg hugsar ikkje kor den er i veke 15, ovanfor/under navlen?

Eg synest ikkje det alltid var so veldig lett å finna den (no i veke 28 har eg kynnarar til stadigheit, so no veit eg kor den er!), du kjenner jo liksom etter toppen av ein 'ball' ... eg har iallfall ikkje ein tydeleg kant eg kjenner (me er jo alle ulike :).

(jadå, høyrer til i 3. trim. no, men dette er meir interessant enno ei stund!)

Skrevet

Gløymde å sei at dette òg er best når ein ligg!

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Tror jeg forstod det nå :-)

Får bare vente til jeg kommer jeg, tror kollegaene ine ville sett litt rart på meg hvis jeg legger meg ned her, hehe..

Skrevet

Hehe, ser for meg at du ligger på gulvet ja.. :)

Jeg syns også det var veldig vanskelig å finne den. Men, den ble ganske så tydellig etter orgasme... (de ser vel enda rarere på deg om du forsøker det på kontorgulvet.. :)

Etter orgasme får jeg alltid kynner, og da er livmora knallhard og enkel å finne. (vet mange hard et sånn)

Men selv om jeg visste hvor den var, syns jeg det var vrient å kjenne den når den var myk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...