-24-juli Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Hei, jeg er i uke 30. Våknet i natt med voldsomme smerter i ene leggen. Klarte ikke å gå, satt på sengekanten lenge før det begynnte å gå tilbake. Kjenntes ikke ut som senestrekk. Hva er dette? Noen som har det sånn?
barb81*har født!* Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 det var nok legg-krampe. noe som er vanlig for mange å få under svangerskap.
VinterSol+2 Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 er nok kramper ja! huff, er ikke noe deilig å våkne sånn! Jeg anbefaler å ta magnesiumtilskudd, det demper ofte krampene, samt å strekke ut før du legger deg. Dersom du får krampe, IKKE strekk ut med tærne først, men med hælen først, om du skjønner..
Teddien Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 Dytter. Jeg er i uke 31 og har siste uken vært plaget med kramper i føttene om natten. Skulle gjerne visst hvorfor jeg også. Er det pga vitamin mangel eller noe sånt? Noen som vet?
VinterSol+2 Skrevet 7. mai 2007 #5 Skrevet 7. mai 2007 ja, som regel er det et tegn på mineralmangel. I de aller fleste tilfeller gjelder dette magnesium, som du kan få tak i reseptfritt på apoteket, dette er ikke skadelig for gravide, bare spør de som jobber der. (jeg lover, jeg gikk nøye gjennom flere kataloger med dem, for å være sikker! hehe) I noen tilfeller kan det være andre mineraler. Tror du kan finne noe inne på "kramper" i "fra A til Å" eller lommelegen.no om du lurer mer:) Det er lett å finne ut av ved en enkel blodprøve, dersom magnesium ikke funker:)
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 7. mai 2007 #6 Skrevet 7. mai 2007 Legg kramper! Ett helt vanlig "symptom" på graviditet sa min lege! Og UTROLIG irriterende.. har det nesten hver natt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå