*RutIetutt* Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Det var såååå kjekt å se lillesnuppa igjen - ja, jm bekreftet at det var ei jente igjen - så da skal jeg tro på det, he he;o) Morkaken hadde trukket seg opp - så da er det ingen fysisk grunn til ks i hvertfall...er litt splittet ang det jeg da - hadde nesten håpet at den skulle ligge foran åpningen enda så jeg hadde fått ks - men samtidig så har jeg lyst å prøve å føde vanlig denne gangen...hmmmm...men er redd for det også. Men skal på KK 18. mai og ha samtale meg jm/lege angående fødselen, så føler det hjelper litt. Alt så fint ut og hun lå bedagelig og smattet litt fostervann og bevegde seg litt - er langt mer roligere enn storebror var i magen ja - får håpe det betyr en soveunge, he he;o) For det var ikke han.... Fikk med oss syv flotte bilder også) Hun var 1545g og jm mente hun ville være ca 4000g rundt termin...holder det;o) Men jeg hadde også godt med fostervann, så det er nok litt av grunnen til at jeg har så stor mage. Kjempekoselig jm - samme som vi hadde på den ordinære ul`en. Hun var så engasjert og snakket hele tiden om den nydelige jenta vår:o) Har også bestilt 3D ul i dag - samboer ble så gira når vi så henne igjen at han ville at vi skulle bestille det:o) Så da skal vi se henne igjen på torsdag:o)))) Gleder meg noe sinnsykt:o)
SOMMER :) Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Så fint at alt er bra! :-) Jeg skjønner tankene dine rundt vaginal fødsel og ks. Jeg hadde det jo ganske likt som deg under forrige fødsel. Rier i 27 timer, 3 cm åpning og baby som ikke ville snu seg ned i bekkenet. Til meg har de sagt at de skal være mer obs på det denne gangen slik at jeg ikke blir liggende lenge hvis det samme skulle skje igjen. OG vi kommer til å mase slik at de skjekker hvordan hun ligger raskt etter vi har kommet på sykehuset. Men for min del er det ikke helt sikkert om det blir vanlig fødsel ennå pga fare for svangerskapsforgiftning. Jeg forbreder meg likevel på en normal fødsel (hvis man kan forbrede seg på noe slikt... :-)). Det er koselig med UL. Vi er på det hver fjerde uke så jeg har sett babyen mange ganger allerede. Men er nok litt spesielt med 3D. :-) Er formen din bra? Var ikke du plaget av ekstrem kvalme i begynnelsen? Håper du er bedre nå... :-)
*RutIetutt* Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2007 Uff - 27 timer!!!! Det er er 9 timer mer enn meg det - uutholdbart! Håper alt går fint denne gangen da, for oss begge to. Har så lyst å få en "normal" fødsel denne gangen, men er egentlig livredd...er så redd for alt som kan gå galt... Var plaget med ekstrem kvalme i begynnelsen ja - er mye bedre nå, men har fremdeles dager hvor jeg kaster opp og er ganske dårlig - går litt sånn opp og ned egentlig. Har også bekkenløsning, og det hadde jeg ikke sist - og det er VONDT! Har heldigvis en fantastisk lege og er sm 80% for tiden og det hjelper på. Ja, gleder meg til torsdag og 3D-ul:o) Det blir nok spesielt:o)
SOMMER :) Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 Ja håper på en fin fødselsopplevelse denne gangen for oss begge- lurer på hvem av oss som får først... ;-) Får håpe det blir en bra samtale på KK slik at du blir beroliget ang fødsel. Denne gangen vet vi jo også litt mer hva vi går til. Jeg har også dager hvor jeg kaster opp, særlig hvis det er mye stress på morgenen. Men jeg var myyye værre forrige gang så det plager meg ikke så mye... Bekkenløsning tror jeg er vondt! Jeg har litt antydning til det, men heldigvis ikke altfor plagsomt. Godt du er blitt sykemeldt så du kan slappe av litt. Jeg er hjemme 100% men syns likevel tida går utrolig fort. Må jo snart begynne å handle inn de tingene vi mangler til babyen.... :-)
*RutIetutt* Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2007 Ja, det er jo bare 2 dager mellom terminene våre;o) Når fødte du i forhold til termin sist da? Jeg fikk 5 dager over...så jeg ser vel for meg noe det samme denne gangen. Skal i allefall ikke tro at hun kommer mye før, for da blir jeg så utålmodig på slutten;o) Vet dere hva dere får, forresten? Hvor skal du føde? Må snart begynne å handle litt inn vi også - har jo litt kjønnsnøytralt etter Tobias, og har fått mye jenteklær av venninner, men må likevel ha litt i de aller minste strl. Må ha bilsete, ny stellematte og ny vogn også (har jo strengt tatt vogn da, men har så lyst på ny, he he).
SOMMER :) Skrevet 7. mai 2007 #6 Skrevet 7. mai 2007 Nå måtte jeg inn og oppdatere profilen min for vi har termin samme dag. Har visst glemt å justere den etter ordinær ul... :-) Fødte 10 dager over sist. Var utrolig utålmodig siste tre ukene, så bør vel bare innstille seg på å gå over nå også. Hvis ikke blodtrykket øker for da blir jeg satt igang. Vet ikke hva vi får, men tror kanskje det er gutt. Så slik ut på en UL.. :-) Skal føde på Ullevål. Siden vi ikke vet kjønn får vi finne fram og vaske over det kjønnsnøytrale først. Men det meste er rosa så blir det gutt må vi nok ut å handle etter fødselen. :-) Vi må også ha bilsete. Og tvillingvogn. Vesla er litt for lita til å gå langt og litt for urolig til å holde seg pent ved siden av, så da er det greit med søskenvogn. Moro å kjøpe noe nytt da selv om vi har litt fra før... :-)
*RutIetutt* Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. mai 2007 Å ja - vittig - jeg hadde også menstermin 28/7:o) Spennede å ikke vite kjønn da - vi er altfor nysgjerrige begge to til ikke å vite, he he - samboer er nesten "verre" enn meg - det var det første han spurte om da vi kom på den ordinære ul`en;o) Vi visste det med førstemann også) Ja, jenta deres er vel litt for liten til ikke å ha vogn, så da er det vel best med søskenvogn - vi dropper det, Tobias er stort sett ferdig med å bruke vogn - og så skal vi beholde Carena trillen til når det skulle være nødvendig. Han er jo fulltid i bhg, så jeg vil jo gå tur bare med babyen - og i helgene er jo pappaen hjemme:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå