Gå til innhold

Når fikk du engangsstødnaden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 14 august og lurer på når jeg kan forvente at pengene kommer på konto.. etter babyverdens kalkulator er jeg 26+1 idag.

Jeg vet de skal komme inn etter 26 uker,men når tror dere?? vi bor i en liten kommune og de sa det ikke er noen behandlingstid på søknaden, som ble levert for flere uker siden. Kan jeg håpe at pengen ruller inn denne uka??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk min litt over en uke etter at søknaden var levert. Fikk den for tidlig også, var bare 24 uker på vei:) Hvis det har gått veldig lang tid så kan du jo ringe å spørre dem om det er lenge til du får pengene:)

Skrevet

Hmm heldig dere som fikk levere inn før.. tenkte å gjøre det jeg også sånn at jeg var "ferdig" med det..

men nei da, her ble jeg sendt ut igjen (uke25!) med beskjed om å komme tilbake med NY termin attest.. Det MÅTTE nemlig STÅ (minst) uke 26 på attesten. Den jeg hadde med sto det uke 24 på..

Dama sa "at vi kan ikke regne her,skjønner du, så det MÅ stå på papiret!" (pluss at hun snakket om en ny regel fra nyttår i år, om at pengene ikke blir utbetalt før uke 27..??!!??)

uhh så da måtte jeg ordne meg med ny attest fra jordmora å dra tilbake igjen uke 26.. Hmmf.. det var forrige uke, så nå går jeg her å venter på at pengene skal komme inn.. begynner å bli ganske "desperat" hehe.

(etter min mening burde de tatt en runde med dette i systemet "høyere oppe", burde vært likt over hele landet så man slipper å lure på alt dette. Er vel i teorien likt men ikke i praksis.. snufs)

men men jeg krysser fingrene for at vi alle får pengene våre snart :-)

Skrevet

Hei!

Hvor mye får man i engangsstønad da og hvor søker man om dette??? Man må altså få en attest fra jordmor vedr termindatoen????

Har jo ikke peiling på dette:o(

Skrevet

om du ikke har opptjent rett til fødselspenger, så har du krav på engangsstødnaden. den er på ca 32.000 kr. denne kan du få utbetalt fra uke 26 om du ønsker det.

Du bør ha en attest fra lege/jordmor på termindato etter ul. Men hos mange så holder det med kopi av helsekortet. (men som min jordmor sa så skal du ikke trenge utlevere helsekortet, fordi det er mye personlige opplysninger der)

Du finner sikkert søknads skjema på www.nav.no, men uansett så har de det på nav trygd i din kommune så du bare kan hente.

Skrevet

nei, engangsstønaden er på ca 33500 kr. Jeg leverte søknaden forrige uke og da sa dama at de skal behandle den imorgen..altså 8 mai og terminen min er 8 august.. er altså 27+0 idag.. der regnet de bare nøyaktig 3 mnd før på terminen..og det er jo strengt tatt uke 28 for oss da.. men mulig de regner etter fosterets uke 26?!

er forresten fra Stavanger. Pengene skal være på konto innen slutten av uken sa hun...

Skrevet

fikk den på dagen jeg gikk inn i 7 mnd som de sa jeg skulle ha.søkte ca en mnd før jeg

Skrevet

men får man hele stønaden samtidig??

Skrevet

æ søkte i uke 25 men fikk beskjed om at pengan ikke ville komme inn før etter uke 28.de sa s va endret fra uke 26 til uke 28...d høres rart ut sia alle her får pengan i uke 26.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...