birma og tredjemann Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 hei, Gutten min på seks og en halv måned har spist grøt i ca tre uker nå. Jeg tenkte å begynne med litt mat på formiddagen også. Hva anbefaler dere? Grøt eller moste grønnsaker? Når man koker opp grønnsaker og lager klart, kan man da lage for noen dager i slengen og ha det på en tett kopp? Hva gjør dere når dere er ute når maten skal gis? Tar dere med og gir maten med den temperaturen den har i stelleveska?
Sala77 Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Hei! Regner med din gutt får grøt om kvelden? Som formiddagsmåltid kan han få et grøtmåltid til. Men han kan max ha to grøtmåltider i døgnet. Slik gjorde vi det iallefall. For da var det lettere etter noen uker å øke videre med middag. Da startet jeg å lage middagsmaksprøver til henne i 15 tiden. Det er viktig å være klar over at mat en lager selv ikke kan oppbevares, da må den fryses. Og den kan bare varmes opp en gang, så kaste det som ikke blir spist. Når jeg er ute på kafe og på besøk synes jeg det er lettere å ha med ferdig middagsglass og bare varme det i micro.
Mooncake Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 når jeg lager mat til vesla så fryser jeg det ned i isbit terninger. Når maten har blitt fryst flytter jeg de over i en tett kopp. Da kan jeg lett ta tine bitene jeg trenger for et måltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå