Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av studier flytter jeg og min datter som nå er åtte uker med min mann til Singapore. Vi skal bo der et år til å begynne med... Noen andre som bor der?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg og min familie skal muligens flytte til singapore 1. september :) Vi har en sønn på snart 3 mnd. Min mann er tilbudt jobb der. Ganske spennende å flytte så langt :)

Skrevet

Å så spennende! Du må holde meg oppdatert da! Jeg flytter jo i midten av juli og er litt redd jeg blir ensom der nede, langt vekke fra Norge... Har hørt det er et paradis for småbarnsfamilier!

Skrevet

Regner med at det blir bestemt i løpet av juni om vi reiser. Tror der er rundt 400 norske familier der nede. Skal dere begge studere eller? Både spennende og skummelt å reise med en liten baby. Har hørt så mye forskjelli ang Hepatitt A fra vaksinasjonskontoret, leger og helsestasjonen. Alt fra at vi ikke må finne på å reise før lille mann er 1 år til at det går helt fint. Singapore er en av verdens reneste by, men Hepatitt A er ganske utbredt.

Har du vært i kontakt med leger osv ang vaksinasjon av lille jenta deres?

Skrevet

Så pass? Det var ganske mange da...! Jeg skal nok bare være hjemme, kanskje ta noen eksamener om det lar seg gjøre, men har jo permisjon så har tenkt å nyte det! Han skal ta siste året på master.

Har snakket med helsestasjonen og lege og alle sier at det ikke er noe problem å reise med en så liten. Mye lettere fordi hun ikke blir rammet av jetlag på samme måte som et eldre barn ville blitt, i tillegg til at det ikke er noe barnehage eller skole å ta hensyn til.

Innen helse og behandling på sykehus er de kommet mye lenger enn i Norge fortalte barnelegen meg=) Så det er jo betryggende.

Vi holder på å flytte til Bergen nå med tingene våre før vi reiser til Singapore så har ikke fått time på helsestasjonen ennå, men fikk beskjed om at jeg måtte snakke med dem om vaksinering. Jeg har ikke tatt noen vaksiner selv siden jeg ammer, men det sa de gikk helt fint uten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...