Gå til innhold

Blir nesten litt irritert..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne med barn (litt eldre enn vår) bad oss på besøk i lunsjtiden i dag. Hva er lunsjtid? Jeg sa vi kunne komme i tolvtiden, det er i allfall lunsjtid for oss her. Nei, da skulle barnet sove, sa hun. Måtte komme tidligere. Vårt barn står opp halv åtte og er trøtt igjen i nitida. Så da sover han førsteduppen som varer fra 1 -2 timer. Sa vi skulle skynde oss å komme etter denne duppen, nå har han sovnet. Jeg foreslo også at vi kunne komme senere på dagen, sånn i ett-tia. Men hun ville ha oss til lunsj, koselig det, men vil min lille skal være opplagt også. Hun sa vi kunne komme før duppen og la han sove der. Jeg var ærlig talt ikke gira på det, selv om kanskje kl 9 er langt på dag for henne (pga barn som står opp veldig tidlig) er det grytidlig for meg å dra på besøk da. Da måtte vi dratt rett etter frokost i halv ni-tida, for så å legge ham i fremmed seng med en gang vi kommer frem. Hun ville ikke sitt barn skulle sove mens vi var der, så hvorfor omvendt.? ://

Jeg bare håper han ikke sover så lenge nå, så vi kan skynde oss dit når han våkner. Men hun har ikke svart på siste meld da jeg sa jeg ville la ungen sove 1.duppen hjemme. Kanskje hun er sur? Er jeg urimelig her da?

En bagatellsituasjon kanskje, men jeg er så ukomfortabel i slike situasjoner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar alltid utgangspunkt i Martin når jeg bestemmer dagsplanen, så jeg synes ikke du er urimelig. Og blir hun sur for det er hun ikke mye omtenksom, spesielt når hun selv sier det ikke passer kl 12 fordi hennes unge sover.

Skrevet

For det første vil jeg råde deg til å ikke bli så sint over små bagateller. da kommer du til å bruke så mye av livet ditt på å være sint og irritert!

Løsningen her er jo kjempeenkel: hvis du blir invitert bort, så spør du når de vil at du skal komme. Svarer de vagt (lunsjtid, middagstid, ettermiddagen en gang), så kan du jo bare spørre om når f.eks. lunsjtid er for de. Hvis du blir invitert bort, er det jo du som må innrette deg! Du kan jo ikke kreve å bli bedt på et annet tidspunkt! Hvis det passer dårlig for deg, så er det jo mulig å avslå tilbudet, og si at det ikke passer så bra denne gangen. Vanskligere er det virkelig ikke!

Skrevet

kan jo hende at venninen din vil hvile selv når barnet sover... Ihvertfall hvis h*n er så tidlig oppe, ikke sikkert hun får fri før den duppen...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...