Gjest Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Fredag den 20 april var jeg inne på ny vekst kontroll hos lege og var hos jordmor først,legen strippet meg ettersom jeg var så utrolig sliten og hadde så mye vont,hadde 2 cm åpning før hun gjorde det..Da jeg kom ut derfra beg riene,holdt på i 12 timer med ca 10 min mellom.Ringte føden som sa jeg skulle ta meg et bad,jeg la meg i badekaret og da jeg sto opp tror du ikke riene ga seg da..Gikk og la meg,sov greit den natta sto opp og ikke no mer vont det hadde stoppet opp typisk..Cakl 1500 den 21så gikk slim proppen det var nok nesten hele proppen ettersom det var ganske mye,hadde noe vont inni mellom..Men ingen rier,søndag den 22 april var jeg inne på sykehuset for å sjekke ettersom alt var stoppet opp og proppen hadde gått,neida fortsatt 2 cm åpning.De strippet meg på nytt,men det var funket dårlig..Den 23 april beg jeg å få svake mens murringer som tok seg opp litt mer på kvelden,kl 0200 våknet jeg av harde tak med 10 min mellom..Vekte sambo etter 3 timer sa jeg hadde vont, men var så rart for magen strammet seg ikke det satt liksom der nede hodet satt,der hadde jeg takene.Ringte føden og sa det fikk beskjed om å ta en paracet og gikk det ikke over så var det rier,så kl 0600 ringte jeg ned igjen fikk beskjed om å komme...Jeg kjørte selv ned på sykeh m rier,sambo har ikke lappen og jeg tenkte ikke på no taxi der og da ville bare fort ned på sykeh.Kom ned kl 0700 ca ble sjekket m sparkeprøve og sjekket åpning hadde da 3-4 cm åpning..La meg i badekaret der og riene kom mer hurtig kl 0830 kom en ny jordmor på sa jeg ville ha petidin hadde så vont nå.Hun sjekket åpning igjen da var den 7-8 cm og under en ri var den 9 cm.Viste seg at vannsekken lå i helspenn derfor hadde jeg så nedpress og lyst til å trykke,gikk tilbake til rommet fikk akupunktur som hjalp kanskje litt men ikke mye..Jeg spurte om hun kunne ta vannet kanskje det gikk fortere da,så hun tok vannet og jeg fikk petidin etter mye om og men...Det fordi at det går over i barnet etter 20 min og ut igjen etter 2 timer.Men ettersom hun så at jeg kom til å føde før det rakk å komme til barnet fikk jeg det.. Jeg ba om å få komme opp i fødesenga og fikk sparket på de støtene der under press riene...Etter få min etter tok vannet måtte jeg beg å presse kl 10.29 kom min skjønne gutt til verden etter ca 3-4 press rier..Han er født klumfot så dagen etter ble han gipset så skal bytte gips en gang i uka.. Tror jeg har fått med alt nå...
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Gratulerer så mye! Høres ut som om du hadde det slitsomt i dageen før fødselen stakkers, men det gikk jo bra til slutt da og nå kan du kose deg med småen :-)
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 ja og de sier at 3 man kan vere en luring så det fikk jo jeg sett da he he..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå