Gå til innhold

Har dere det bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mor til en gutt på 18 mnd og vi bor sammen med hans far.Men forholdet vårt har vært dårlig lenge nå så jeg blir nok alenemor snart. Hvordan er det å være alene,synes dere at det er greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og litjen flytta fra faren hans når han var ca 10 mnd, og det har egentlig (nesten) gått på skinner... Det var litt økonomiske startvansker, men ellers så har jeg klart den biten med å være alene veldig bra :)

Jeg nyter samværshelgene, får sovet ut og hentet meg inn til 10 nye hektiske dager.

Det er jo såklart travelt, men har du familie og venner som kan hjelpe deg kanskje?

Nå har jeg vært så heldig at jeg har truffet en ny mann, og til sommeren flytter vi sammen :) Han er fantastisk flink med gutten min, og stiller opp 110 %.

Jeg ønsker deg lykke til :)

Skrevet

Hei

Jeg har vært alene med to unger i 4 måneder nå. Det var en sorgprosess i starten, tungt, og mye usikkert.

MEN NÅ HAR VI DET TOPP.

Har ikke vært så sterk som på lenge. Ungene blomstrer. De må ha merket stemningen hjemme, for helt sant, de spiser mere nå, er mindre grinete, snille og goda.

Vi har det veldig bra.

Er litt slitsomt innimellom, mest for vi er HELT alene, har ikke helgepappan (bor i utlandet), så vi er sammen litt vel mye, jeg og ungene. Men nå har mormor sagt at hun sakl ha dem minst en helg i måneden. Yippi. (JEg er ikke ute på byn eller noe da, bare det å få sove litt lenger, gjøre husarbeid alene, og sånt, gler jeg meg til)

Økonomisk går det greit. Vi klarer oss. Takket være gode systemer. Klart unger med to foreldre har litt mere, men det gjør ikke noe. Vi har det vi trenger, og mere til.

Jeg synes det verste var å ta spranget, avgjørelsen om skilsmisse, og avskjeden. Men nå etterpå, går det så bra.

Skrevet

jeg har en sønn på 3 mnd.

har vert alene fra starten. syntes det er topp=)

men jeg vet ikke åssen det er å bo sammen med noen og ha barn da.

så blir kanskje vannskeligere og vere vant med at det er to og plutselig en?! kanskje du syntes det er tøft i starten, men når du kommer inn i rutiner så blir det nok lettere for deg.

er vel bedre å vere alenemor enn å vere i et forhold som er dårlig.

tror jeg hvertfall.

lykke til!

jeg syntes det er helt topp å vere alenemor=)

Skrevet

har det veldig bra :) Vært alene omtrent fra dag 1 (utenlandsk barnefar som ikke vill flytte hit...) Klarer oss flott, eneste er at jeg skulle hatt litt mer avlastning, men det kommer! Tror også at jeg nå har fått meg ny kjæreste, i tillegg til at jeg hr fått meg ny jobb! Så liver er veldig bra akkurat nå :) Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Takk for fine svar,godt å vite at det er håp etter at det har blitt slutt også:=)

Skrevet

JA!

Med hånda på hjerte kan jeg si at jeg har det bedre enn på lenge!

Det har vært tøffe stunder i dette året jeg har vært alene, men nå er ting på plass og livet er GODT igjen!

Det er meg og barnet, vi har fått fin leilighet, hverdagen er strukturert og fin. Samvær går greit nok, vørt mye konflikter men bedre nå.

Lykke til med en vanselig beslutning : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...