Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Hva gjør jeg. River den bare av, eller ringer jeg legesenteret når det åpner? Noen som vet? Uff og uff, ekkelt!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Han er forresten 9 mndr gammel, og flåtten sitter bak øret. HI
californiamama Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Vri flåtten rundt mens du drar den ut. Hvis du får ut flåtten før den begynner å fylles med blod, skal det ikke være så stor fare for borreliose. Det er normalt at det blir en "klump" der flåtten har sittet, men hvis det hovner veldig opp bør du få en lege til å vurdere om det er nødvendig med penicilin.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 Ok. Vet ikke om den har begynt å fylles med blod, men den er i alle fall ganke liten. Skal prøve å ta den ut nå. HI
Benni-min Skrevet 7. mai 2007 #5 Skrevet 7. mai 2007 jeg spurte på apoteket i går faktisk om hva jeg skulle gjøre hvis gutten min på 9mnd fikk flott. Da fikk jeg beskjed om å ta den ut slik vi gjør på oss voksne og så passe på at vi får alt med. Jeg har lært at vi ikke skal vri når vi tar den ut, men dra den rett ut. Hvis ikke kan vi vri av hodet, men men. Ellers måtte vi passe på å sjekke om det kommer noen ringer rundt flottbittet.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #6 Skrevet 7. mai 2007 Har nå tatt den ut. Gikk helt fint, tror ikke den hadde rukket å feste seg ordentlig. Var helt flat, og det så ut til at jeg fikk ut hele. Jeg får følge litt med på bittet, men tror det har gått helt fint. Tusen takk for hjelp ;-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå