*påveitilåbli4barnsmamma* Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Er så lei, og klar at jeg snart spyr... Noen gode tips? Jeg har vaska taket i stua, gått i trapper, hatt sex, hoppet opp og ned, strekt meg, bært litt tyngre enn jeg bør, men skjer det noe... neida!!!!!!!!!!! Har hatt mye murringer i ryggen og nederst i mageregionen, men ingenting som tilsier at fødselen er i gang. Slimproppen gikk i forrige uke.
Gjest Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 Rikshospitalets sexoppskrift for å sette igang en fødsel. Dette virker ikke alltid, men gir den beste måten å starte fødselen på en naturlig måte. Ligg på ryggen med hodet og skuldrene godt støttet opp av så mange puter som du synes er behagelig. Partneren skal stå på kne med ansiktet mot deg mellom beina dine. Løft det ene benet så foten hviler på hans skulder. Gjør det samme med det andre benet. Selv om denne stillingen ikke er behagelig gjør den det mulig for penis å trenge så langt inn at penishodet berører livmormunnen. Det er ikke nødvendig at du får orgasme, men en orgasme kan starte sammentrekninger som senere danner det rytmiske mønsteret for de tidlige veene. Nå han har hatt sædavgang bør han bli inne i deg i ca 5 min., og du skal ligge i samme stilling med bena høyt i 10-15 min så livmorhalsen blir badet i sæd. Det er også viktig å stimulere brystvortene med hendene eller tungen, dette kan gi virkning også uten samleie. Ca 20 min med stimulering avbrutt av andre former for kjærtegn passer de fleste kvinner. Etterpå: slapp av og døs gjerne litt. Selv om du ikke har startet sammentrekningene i livmormusklene, har du ganske sikkert hjulpet livmormunnen til å åpne seg raskere. Fødselsfremkallende pizza #1. Pizzadeig: 9 dl hvetemel 1 pk gjær (tørr/fersk) 1 ts salt 3 ss olivenolje 3 dl vann --- La deigen heve ca. 30 min. Pizzafyll: 2 ss margarin 1 stor løk 500g kjøttdeig 1 boks tomater + 2-3 ss tomatpurè eller 1 boks tomatpurè 2-3 hvitløksfedd 1-2 ts malt muskat 1 ts salt ½ ts pepper ½ ts oregano ½ ts basilikum ca. 2 dl vann ost --- Stekes på 225oC i ca.20 min til deigen er gulbrun og sprø, og osten begynner å smelte og få farge. Fødselsfremkallende pizza #2. Pizzadeig: 3 dl vann 3ss olje 1 pk gjær 1ts salt ca 500g hvetemel --- Varm vann og olje til 37 grader, og bland sammen med resten av ingrediensene. Kna deigen godt, og hev til dobbel størrelse. Pizzafyll: 4-500g kjøttdeig 4 fed hvitløk (ingen hvitløk - ingen fødsel!) salt pepper chilipulver 1 glass Verona eller Napoli tomatsaus (ikke nødvendig å bruke hele glasset) 1 boks sjampinjong 1 rød paprika (eller en halv rød og en halv gul) oregano revet jarlsbergost --- Press hvitløken og brun kjøttdeig sammen med hvitløk, salt, pepper og godt med chilipulver. Kjevle ut deigen til et rektangel, og legg den i langpannen. La den etterheve noen minutter. Forstekes i ca.5 min. på 225oC. Ha på fyll, og la pizzaen steke videre på 225oC i ca.20 min. Diverse tips. # Bitter lemon. # Hoppe tau. # Vaske vinduer/trapper/gulv. # Et glass vin. # Biola. # Mini-klyx. # Lakserolje.
AnKi! Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Hvor får man tak i lakserolje?? Mini-klyx..? er det klyster,apoteket? Nå er jeg drita lei asså!!!
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 Det hjelper jo ikke med alle disse tingene om du ikke er moden,noe du tydeligvis ikke er.. Lykke til med"igangsettinga"!
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #5 Skrevet 7. mai 2007 Dersom du bare er høygravid er det jo altfor tidelig å føde enda da! (høygravid er jo fra 40 til 21 dager før termin), babyen er jo fortsatt ikke fullbåren. Å sette igang en fødsel bør en vel egentlig ikke prøve på før man er i det minste 2 uker nær termin for babyen sin skyld. Ellers så har du jo fått mange gode tips her da, sex, sterk mat, kanel, bitter lemon, lakrisrot-te, akupunktur osv. Lakserolje derimot bør du ikke prøve om du er glad i babyen din, det er veldig stor risiko for at du enten blir dårlig i magen av det elelr får styrtfødsel, begge deler vil stresse babyen din mye.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #6 Skrevet 7. mai 2007 irritere meg så grenselaust at mange insinuere at man ikkje bryr seg om babyen vesst man tar lakserolje.eg har satt i gang fødsel før med d,og har tenkt å gjøre d denna gangen åsså.har snakka med jm om d,og ho sa d va heilt greit,ingen fare.d e jo kun at tarmen begynne å bevege seg,og e d da modent til fødsel,kan d sette i gang.men eg e enig i at man ikkje skal ANBEFALE d til nån,da d kan gå fortere enn d ellers ville gjort.
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #7 Skrevet 7. mai 2007 Men når det går fortere, altså styrfødsel, så er det generelt sett større risiko for babyen enn ved en normalt lang fødsel. Har selv hatt en styrtfødsel (av andre grunner) og ville aldri noensiunne med vilje kunne klart å påføre mitt eget barn en slik start på livet som eldstegutten min fikk pga det. Risikoen er nok liten, men ingen god mor vil da ta sjangsen på noe slik er min ærlige mening. Så sorry, men om du gjør dette så mener jeg faktisk at du er egoistisk og uansvarlig. (ps alle leger og jordmødre jeg har hørt om eller snakket med fraråder nå dette på det sterkeste).
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #8 Skrevet 7. mai 2007 flott at DU e ei god mor da,så får vi andre egoistiske mødre bare leve videre med at vi ikkje e d.
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #9 Skrevet 7. mai 2007 Jepp, dere får gjøre det... Men helt seriøst, synes du vrieklig selv at du er en god mor når du tar noe med viten og vilje som øker risikoen betraktelig for at babyen din får en dårlig start i livet? Om du mener ja så greit nok det, emn håper du skjønner hvorfor andre ikke klarer å se det på den måten...
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #10 Skrevet 7. mai 2007 kjæm ikkje til å svare deg fleire gang no,bruke kun å diskutere med folk som har evnen til å se ting fra fleire enn ei sia.eg skjønne begge sien,men prøvde å få fram at d faktisk kan være goe grunna førr at folk tenke litt annerledes.dømming av andre har HELDIGVIS aldri vært mi sterke sia.der har du muligens liit å lære.
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #11 Skrevet 7. mai 2007 Jeg har ikke noe problem med å se en sak fra flere sider, men jeg har også tatt et standpunkt nettopp fordi jeg har sett den fra begge sider og for min del "vinner" barnets side helt klart denne gangen. Jeg er normalt sett ikke noen fordømmende person, men det er noen ting jeg ikke klarer å la være å fordømme som f.eks vold, barnemisshandling osv (sier ikke at dette er det altså), så sorry, men slik er det bare. Og du trenger ikke ås vare flere ganger heller. ps, du er da ganske fordømmende selv nå da ;-)
Danae Skrevet 7. mai 2007 #12 Skrevet 7. mai 2007 Har aldrig hørt, at der skulle være forstørret risiko ved styrtfødsel enn ved andre fødsler. Ha selv haft styrtfødsel (med andre mann) og må bare sige, at jeg ikke har har fått den informasjon. Ret er det, at man kan spise like så mange føde-pizzaer man orker, og ha sex så ofte som man bare klarer, men intet vil skje, om barn og kropp ikke er klar ;O)
AnKi! Skrevet 7. mai 2007 #13 Skrevet 7. mai 2007 Så så... rolig dere to... det må jo vær lov å syte litt og spør om det er noe som kan hjelpe... Alle vil jo seg selv og barnet vell... Men det er ikke alltid lett å være så tolmodig..he he Det gjeller jo alt en gleder seg til. Det er jo greit å lese andres råd og meninger så får en ta en avgjørelse som passer for seg! Uansett så ønsker jeg dere lykke til med fødselen!!
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #14 Skrevet 7. mai 2007 Neida, for det meste går det helt som vanlig, men risikoen for dendel ting øker, som at babyen puster dårligere og må i kuvøse, den blir mer stresset og dermed svelger mer fostervann og kaster opp og er kvalm i dagene etterpå, blir mer urolig barseltiden osv. Fikk selv hele pakken når jeg hadde styrtfødsel og fikk da vite av både jormdmor og de fleste barnepleierne som var innom at dette var typisk for styrtfødsler, det gikk rett og slett for fort for babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå