smågodt prinsessa Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 noen andre som har opplevd nyrestein eller opphopning av urin i den ene nyren?? kan noen fortelle litt?
Gjest Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 hei,i mitt føste sv lå gutten slik at han stengte for den ene urin lederen,så urin hopet seg opp i nyra. fy f... det var vondt gitt!! fikk lagt inn et dren som jeg måtte gå med til sv var ferdig,(kom ut av seg selv)
smågodt prinsessa Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2007 ja det er det som har skjedd med meg også, skal til legen i dag og få vite hva jeg må gjøre videre... men åssen smerter hadde du? måtte du ta smertestillende? åssen la de inn det drenet?
ano`num *17.03.10* Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 Dette lurer jeg også på. Ligger på vippen til å få det.
Cipra har 2 jenter Skrevet 7. mai 2007 #5 Skrevet 7. mai 2007 Jeg fikk satt inn JJ-splint eller stent som noen sier, pga utvidet nyrebekken - hydronefrose, var vel i uke 20 da. Det er et rør som går fra nyrebekkenet til blæra for å holde åpent mellom der, slik at urinen får renne gjennom. Må ha det ut hele svangerskapet, og skal reise å bytte det om noen dager, for det kan bare være inne omtrent 10 uker før det må byttes, pga infeksjonsfare. Fikk ikke narkose, siden jeg er gravid, men lokalbedøvelse og noe sånn likegyldighets-greier. Jeg fikk heller ikke tilbud om smertestillende da jeg gikk med forstørret nyrebekken noen uker, før de opererte meg, heller ikke etter operasjonen, men det gjorde heller ikke så vondt at jeg trengte det. Litt ubehag i blæra rett etter inngrepet, akkurat som om blæra prøvde å støte ut "fremmedlegemeet" og det var helt normalt sa de på avdelingen. Kjenner så og si ingenting til det nå da. Lykke til!
Cipra har 2 jenter Skrevet 7. mai 2007 #6 Skrevet 7. mai 2007 Forresten satte de drenet inn gjennom urinrøret.
smågodt prinsessa Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. mai 2007 måtte du ligge på sykehuset? eller var det bare rett inn og rett ut igjen?
Cipra har 2 jenter Skrevet 7. mai 2007 #8 Skrevet 7. mai 2007 Jeg var innlagt fra om morgenen de satte inn splinten, til dagen etter inngrepet. De vil se at du får til å tisse og at alt fungerer som det skal.
smågodt prinsessa Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. mai 2007 var hos legen i stad.. og han sa at han ville helst ikke sette inn sånn hos meg enda.. siden jeg bare var i uke 22.. for det var så mye bivirkninger av det.. urinveisinfeksjoner osv.. han ville vente til uke 30 ca.. men hvis smertene fortsetter så må jeg jo bare få det gjort.. kan jo ikke leve på ibux heller da..
sept07+okt12 Skrevet 7. mai 2007 #10 Skrevet 7. mai 2007 Jeg lå på sykehus i en uke med så store smerter pgr av det så til slutt satte de inn en stent på meg.. Jeg har snart hatt den stenten i en uke, det er ikke noe behagelig og ha den der, følelsen av at jeg må på do HELE tiden, MEN jeg kan være hjemme og kommer meg gjennom smerter og ubehag uten smertestillende;) men føler at veien frem til fødselen har blitt enda lengre og tyngre etter jeg fikk hydronefrose.. Jeg skal ha 6 ingrep/opprasjoner før fødselen.. vær tredje uke skal jeg inn på sykehus... Mener ikke og skremme noen, men jeg tar det litt tung bare... (sikkert litt hormoner)
Cipra har 2 jenter Skrevet 7. mai 2007 #11 Skrevet 7. mai 2007 Så mye bivirkninger er det vel ikke akkurat, men en viss infeksjonsfare er det vel, og noen føler at de må tisse veldig ofte fordi stenten kan irritere blæra litt. Jeg fikk forebyggende antibiotika for å slippe urinveisinfeksjon, og har ikke hatt det siden jeg fikk den *bank i bordet* LuLu-septemberbaby: Kan jeg spørre om hvorfor du må ha så mange inngrep? Er det pga hydronefrosen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå