Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Snuppa er 6 mnd, hun spiser lett full porsjon, og vel så det, med grøt til kvelds ca 1 time før legging, og tømmer begge bryst før hun legger seg. Så, etter ca3-4 timer våkner hun og vil ha mere pupp, deretter våkner hun hver 2-3 time hele natten for pupp! Og hun tømmer begge bryst hver gang! Hun kan våkne utenom dette også, men da er det bare å gå inn å gi henne smokk, så sover hun videre... Jeg prøver alltid å gi henne smokk å få henne til å sove før jeg gir henne pupp siden jeg syns det er veeeldig ofte og litt slitsomt å måtte opp så ofte. Vil at hun skal sove hele natten om ikke så veldig lenge, og hadde håpet at når vi begynte med grøt så ville hun sove bedre, men nei.. Har hun virkelig behov for så mye natte-pupp nå? Hun får også litt grøt til frokost i tillegg til den store porsjonen til kvelds. Trenger snart å få tilbake natte søvnen min!
Gjest Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 2 posjoner med fast føde i tillegg til masse melk er egentlig nok, ernæringsmessig, til at hun ikke skal trenge nattmat. Er sikkert mye for kosens del. Du kan jo prøve å tilby litt vann, vugge litt eller noe for å få henne til å sove videre. En annen lur ide er å få pappaen til å gjøre det (hvis han bor i samme hus selvsagt) siden han ikke forbindes med mat sånn som du gjør.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #3 Skrevet 6. mai 2007 Vi har prøvd og prøver gjerne med far når det er mulig, men han reiser på jobb klokka halv fire hver natt..... så da begrenser det seg litt, å så er det ikke alltid like kjekt å vekke han når jeg vet han skal opp på jobb snart, og skal jobbe 14-16 timer.... Har også orøvd med vann, noen ganger kan hun slå seg til ro igjen med det, andre ganger er det ikke bra nok. Men da trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet tror du for å prøve å kutte ned på natte-puppen? Har tenkt å prøve å gjøre en innsats på det, prøve å la det gå lengre tid mellom hvert måltd hvertfall, ikke kutte helt ut til å begynne med. Men at hun ihvertfall kan vente 4 timer mellom nattmåltidene. Regner med at det kan bli litt grining å greier, så håper jeg har nok kontroll på meg selv til å gjennomføre det! Man blir veldig svak om natta når man er helt i ørska, supertrøtt og aller helst bare vil sove! Da er ikke mor vanskelig å be akkurat.....Hater å være så svak!
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 Kanskje du kunne introdusere middag for henne.. Jeg ammer ikke selv.. Mina har fra hun var 6mnd fått grøt til lunsj og kvelds + middag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå