Gå til innhold

Hvor stor aldersforskjell anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker på å prøve på å bli gravid igjen. Hvor stor aldersforskjell vil der anbefale at det er mellom barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er veldig forskjellig hva folk syns. Samboeren sin datter var 5 år da vi fikk vår datter, og vår datter ble 4 nå når vi fikk sønnen vår. De to jentene leker fint sammen nå når de er 4 og 9, og syns det er helt topp og ha en på 4 og en baby. Nå er hun på 4 så selvstendig at hun kan hjelpe meg med ting istedet for at hun trenger babystell også.

Men det er bare 19 mnd mellom sambo og søsteren, og de syns det har vært greit å være så tett, for da har de kunnet lekt sammen med de samme vennene i oppveksten.

Skrevet

Jeg har tenkt at jeg vil ha ca 3 år mellom mine. Synes det virker greit at eldstemann er blitt litt selvstendig før det kommer en ny baby, men samtidig at de er nær nok hverandre i alder til at de kan ha glede av hverandre.

Skrevet

Ikke noe mindre enn 2,5 år...Har det mellom mine og er sjeleglad jeg ikke fikk emma noe før. Dette har vært ganske hefit spør du meg!

Skrevet

Jeg har 2år og 1mnd mellom mine to,, og jeg er VELDIG gla at jeg hørte på mannen og ikke overtalte ham til å få nr2 før... Dette er på grensen til hva jeg syns er ok,, men jeg har en VELDIG snill 2åring så det går utrolig fint og er ikke så stress som jeg trodde det ville bli.. :0) (Minsten er bare 8 uker nå, så dette er "ferskt")

Nr1 bruker jo bleie enda, men er heldigvis litt selvstendig siden hun er 2år, Hun spiser selv og prater mye og trenger ikke vogn så mye lenger, hun går mye selv,, osv.. Så det hjelper jo på.. Om morgenen kan jeg f.eks. sette henne i stol foran tv med en skive, så er hun opptatt mens jeg steller minsten..

Vi skal ha en nr3 også,, men da kommer jeg til å ha 3 eller 4år mellom. For jeg orker ikke så tette barn en gang til når jeg da har 2barn fra før,,, Så når jeg får nr3 er de to andre barna f.eks. 4 & 6år gamle..

Lykke til med bestemmelsen på når dere skal prøve på nestemann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...