Gå til innhold

Det her med streptokokk B...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt litt problemer med UVI hele livet, har plagdes med dette i svangerskapet oxo, men har heldigvis ikke hatt behov for antibiotika nå i graviditeten..

Har ikke blitt testa for streptokokk B, legen sa ingenting og jeg visste ikke om dette her för jeg leste om det her på sidene..

Jeg har problemer med utflod i graviditeten, den er ikke tynn og ikke tykk men midt i mellom der..

På papiret hvit, og på truseinnlegget LITT gulaktig..

Har fått påvist sopp i underlivet ved en urinpröve og ble anbefalt Canesten som jeg brukte, lukta er nå borte men utfloden er ennå der som sagt.. Ikke mye men en del...

Bör jeg väre bekymret for streptokokk B? Skal jeg spörre legen om en test? Er i uke 27 nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert lurt å spørre om en test. Streptokokk B behandles enkelt med en antibiotikakur, men kan gjøre skader om det ikke blir behandlet. Bedre å testes en gang for mye enn en gang for lite, synes nå jeg, da.

Skrevet

Hei,

Be om en test, du så er du på den sikre siden. Med mindre man har store plager, er det vanlig å ta denne prøven mellom uke 35 og 38. Hvis man har GBS med oppblomstring skal man behandles med antibiotika under fødselen for å ikke smitte barnet.

Det er forøvrig normal med en del utflod under graviditeten. Dette alene trenger ikke være tegn på GBS.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...