Gå til innhold

HJELP : Jeg mister haaret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har erfaring med aa miste haaret.

Datteren min er 4 maaneder, jeg har maattet slutte aa amme, gaar paa pillen og har begynt paa en ikke alt for vannskelig slankekur.

Er det vanlig aa miste haaret ?

Noen som har noen tips....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluker B-vitaminer... synes ikke det hjelper enda, men det kan ikke bli stort værre for å si det slik... blir helt deprimert av det. Har faktisk vurdert å slutte å amme, men tenkte som så at håret vokser ut igjen, mens min lille datter ikke vil få igjen mnd med morsmelk...

Skrevet

Noen her mente at det faktisk ikke kommer av amminga, men av at man mister mindre hår når man går gravid og dermed tar kroppen igjen for det npe du ikke er gravid lenger, så b-vitaminer eller andre tilskudd vis ikke kjøre noen forskjell, desverre.

Skrevet

Eg opplevde det same. Gjekk til frisøren og fekk eit hårmiddel frå SP. Dette smurte eg i håret kvar kveld. Gjekk ikkje mange dagar før eg slutta å miste hår. Anbefalast! Hugsar ikkje kva middelet heiter, men det veit nok frisøren.

Skrevet

Ja, det er vanlig. Jeg sluttet å amme første barnet mitt når hun var 4 mnd. Mistet masse hår og trodde det var pga. av det. Men her om dagen sa en venninne at det er veldig vanlig å miste hår når barnet er 3-4 mnd. Vet ikke hvorfor...

Skrevet

Jeg mister masse hår. Men håper det skal gi seg snart. Min datter er 3.5 mnd.

=)

Skrevet

ja, det høres jo logisk ut... Håret mitt var fantastisk da jeg var gravid, så overgangen ble stor...

Skrevet

Slapp av....det kommer tilbake igjen, og det er helt vanlig! jeg ammet i 4 mnd, og da jeg sluttet begynte jeg å miste håret. Å det var masse! Følte jeg gredde av meg et halvt kilo hår hver gang jeg vasket det...jeg fikk DI vikene i pannen. NÅ etter 2 mnd med hårtap begynner det å vokse utigjen, så nå går jeg rundt med langt hår og "pigg" i panna...hoho.

Ølgjær skal være godt for hår, hud og negler....bland det i mateller drikke så kanskje det stopper hårtapet. Har funket på noen jeg kjenner, men ikke på meg.....

Lykke til!!!

Skrevet

Du er ikke alene! Det kjennes ut som om jeg har mistet halve hårmanken min... sukk. Spiser B-vitaminer, men vet ikke om det hjelper. Sønnen min er nå 5 måneder og jeg håper virkelig at hårtapet snart stopper. Mener å ha lest at hårtapet skyldes hormonbalansen går tilbake til normalt eller noe slikt...

Skrevet

Etter første svangerskapet mistet jeg ikke noe hår, men spiste b-vitaminer underveis og en stund etter.

Andre svangerskapet droppet jeg b-vitamin for jeg fikk økt matlyst av dem, og mistet masse hår 3-5 mnd etter fødsel...

Men nå er alt håret mitt ganske normalt igjen.

Skrevet

hørte en frisør forklare hvorfor vi mister ¨så mye hår når vi ammer. er visst fordi kroppen bruker så mye energi på å produsere melk at tilførselen til hodebunnen blir nedprioritert

. høres jo logisk ut. hører at det er veldig forskjellig fra person til person og svangerskap til svangerskap

Skrevet

Min datter er snart 4 mnd og det er først no de to siste dagene at eg har merket at eg mister mer og mer

Skrevet

Takk for alle svarene. Hvis jeg har lest riktig, saa er det med andre ord ikke stort aa gjore - men bare vente. SKal hore med en venninne ikveld som er frisor, saa faar vi se hva hun sier.

Glad jeg ikke er alene om aa gre av meg flere "kg" hver morgen og kveld !

Ha en fin dag alle.

Skrevet

Jeg også, har bare noen tynne pistrer som henger der, begynner seriøst å bli bekymret, det slutter jo ikke å dette av, holdt på i flere mnd. jeg. Har fått anbefalt Evelle man får kjøpt på Helsekost, har ikke prøvd de enda, noen som har?

Har prøvd noen tabletter jeg fikk hos frisøren, men de hjalp ikke. Ja ja, finnes mye fint i parykker;)

Skrevet

Sønnen min er 5mnd. Det er ikke pga ammingen, jeg ammer ikke, og mister masse hår.

Skrevet

Mistet håret i ca 9-10 mnd før det ga seg, nå vokser det igjen takk gud. Spiste b-vitaminer hver dag. Gjør det fortsatt. Ps: har aldri ammet mer enn 14 dager

Skrevet

Kan være jernmangel. Jeg begynte med Hemofer jerntabletter og sluttet å miste hår med en gang!

Skrevet

Må man få påvist jernmangel for å begynne med Hemofer? Er det et reseptbelagt medikament?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...