mammaentiltrulte Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 har vært i konfirmasjon i dag og svigermor har mast i flere uker om vi ikke skal ha med stol til tulla slik at hun kan sitte ved bordet sammen med oss, er snart 7 mnd og har akkurat begynt sitte litt når hun får mat, men aldri lenge av gangen. prøvde å forklare henne flere ganger at det ikke var nødvendig siden hun fint kunne sitte på fanget vårt om hun var våken, men mest sannsynlig kom hun til å sove og uansett skal hun ikke sitte der i mer en ti min. og ikke ville vi ha pes med å dra den med heller. men det ville hun ikke høre på var jo så kjektog hun satt jo så fint i den, så fikk vi spist alene og greier hun kunne ta den med hun. senest i går kveld var hun her og klarte å få lirt av seg "da tar jeg med stolen i morgen jeg" sambo foklarte henne på en pen måte at det var unødvendig ta vi ikke kom til å bruke den, ble bare masse pes uten nytte. når vi sitter ved bordet i dag, har de da såklart satt av en egen plass til henne ved bordet, enda jeg har sagt klart i fra at det ikke var nødvendig. og da klarer svigermor å si, men: " men så flott da for jeg har med stolen jeg" er det muuuulig tenker jeg da.må jeg stave det for henne at for at det skal gå inn eller ??? men heldigvis sov tulla under hele middagen.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Typisk svigermor problem..... Blir så irritert, kan dem bare ikke respektere svigerdattera!!
Anne-B. Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Hmm, skjønner ikke at det var så mye å krangle om, egentlig. Om hun er sånn på alt, så forstår jeg, for tror egentlig ikke at det var den forbaska stolen det dreide seg om, sånn i bunn og grunn.
mammaentiltrulte Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2007 ja det lurer jeg på oshå. eller mannen da om ikke annet for han prøver å si i fra han også, men hører ikke på han eller.
mammaentiltrulte Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2007 ja er sånn på det meste. bare toppet seg litt med den stolsaken. har drevet å handet hagemøbler til oss uten at vi fikk være med, er kjempe snilt. men føler oss litt overkjørt. handlet gardeiner, for vi kunne jo ikke bo uten det. pyntegjentsander og lenestol til tulla som ikke kan sitte enda en gang. og maser så je nesten blir gal om ikke hun kan male stua for hun syntes fargen på veggen er så stygg. har flyttet inn i gammel hus og har planer om å total renovre, men gidder ikke å gjøre ne før det siden vi skal flytte en del vegger og vinduer. men hun skal helst være med å bestemme alt, men hører ikke etter når vi sier vi skal ordne dette selv. tor hun sitter hjemme go har planlagt i detalj hvordan vi skal had et hjemme. ikke har hun vett på å ringe på når hun kommer heller, plutselig bare står hun i stua.
Anne-B. Skrevet 7. mai 2007 #6 Skrevet 7. mai 2007 Hun har jo ikke respekt for det som er deres privatsfære. Svigermor hekler duk og gjør sånne ting av og til, og det syns jeg er greit, for det er jo en gave som vi selv velger hvorvidt vi vil bruke eller ei.. Hadde blitt mildt sagt forbanna om jeg hadde kommet hjem og noen hadde malt stua mi, hengt opp gardiner eller kjøpt hagemøbler uten å si fra til meg på forhånd og gjort det klart akkurat hva vi ville ha. Påtvungen hjelp fra andre er noe herk! Jeg vil sjøl velge om jeg skal stå i gjeld til noen, om du skjønner. Tror dere må ta en lang og god prat med henne, om hun ikke slutter å overkjører dere, så må dere gå mer drastisk til verks. Kutte ned på kontakten, rett og slett. Synd at hun driver på slik, for hun ødelegger en relasjon som i utgangspunktet skal være god og koselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå