Gå til innhold

Min fødselshistorie, ble litt lang da men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, da har jeg også født =)

Skulle på sykehuset for ny vekstkontroll og samtale med lege ang mulig ks den 2.mai.

Kom inn på ul og der mente de at han nå var 30% større enn gjennomsnittet, mot 35% sist gang. Så de mente han var rundt 4,3-4,5 kg. Så skulle vi inn til legen og høre hva han sa. Han mente at siden jeg var moden og hadde 3 cm åpning (hadde hatt det lenge) så var det ingenting i veien for å sette meg i gang hvis jeg ville det. Ble litt skremt egentlig, selv om jeg var forberedt på det også da, men....

Så dro vi bort til føden og kl 11.00 tok de vannet. Det var ubehagelig det, kjentes ut som om jeg tisset på meg, hehe. Det rant og det rant. Fikk en time på meg til å få egne rier, men de kom ikke, bare kynnere. Så etter at jordmor hadde snakket litt med en kollega bestemte de at jeg skulle få en time til, men da måtte jeg ut å gå trapper. Så vi gikk og gikk, og fikk oss litt å spise, og gikk litt til. Kl 13.00 var vi tilbake på rommet. Men hadde ikke fått så mange riene så ble satt på drypp kl 13.30. Da kom riene, og det til gangs! Kroppen min ordnet opp selv den, så fikk egne rier i tillegg til de falske. Lystgassen ble min beste venn kl 15.00, hehe. Og klokken 15.40 måtte de slå av dryppet, da hadde jeg i over en time hatt 5-6 rier på 10 min. Ikke mye tid til pause der i mellom nei. Slet litt med alle ledningene jeg hadde på meg ja. Hadde en venflon (eller hva det heter) i hver hånd, en med drypp og en med noe annet pga epiduralen. Epidural i ryggen, og så måtte de sette en slik hjertemåler på hode til babyen siden de ikke fikk inn hjertelyden. Og jeg skulle jo holde i lystgassen hele tiden, var vanskelig det gitt.

Kl 16.15 kom anestesilegen og skulle sette epidural, noe som ikke var enkelt siden jeg konstant hadde rier. Og han da, tullingen, skulle håndhilse på meg. Driter i hva du heter jeg, bare dop meg ned, sa jeg hehe. Kl 16.30 fikk han det til, og fikk en liten pause før riene satte i gang for fullt igjen. Kl 17.15 hadde jeg 7 cm åpning, og på neste sjekk kl 17.45 hadde jeg 9 cm. Så nå sa jordmor at hun begynte å ordne til her, for nå kommer babyen. Oi, tenkte vi, kommer`n nå?? Hjelp!! Og kl 18.05 etter 10 min med pressrier kom klompen vår til verden!

Han var 4160 gram, 51 cm og 39!!!! cm rundt hodet. Så han var ikke så stor som de hadde trodd da, heldigvis =)

Måtte sy en del, var vist grad 2 (4 er verst), så går litt rart nå ja, hihi. Etter 4 timer på fødestuen og en deilig etterlengtet dusj ble vi kjørt i en liten golfbil til hotellet der vi koste oss frem til i går. Hadde en kjempefin opplevelse der, var rake motsettning fra de gamle 4-mannsrommene ja! Den stolte storesøster lå over en natt hun også, og siste natten lå jeg der alene.

Lillegutt er bare så snill å grei, sover hele tiden. Noe som ikke er bra for min del egentlig da, har megasprengte pupper, og sliter litt med ammingen, men ellers er alt bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fin historie. lykke til med ammingen og gratulerer med gutten! :) :)

Skrevet

Gratulere så masse! Lykke til videre!

Fin historie du hadde skrevet!:)

Skrevet

gratulerer med en stor ,fin gutt ! kos dere i barseltiden og amming går sikkert bedre etterhvert.lykke til videre

Skrevet

Gratulerer så masse, og lykke til videre ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...