Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Sønnen min har blitt 18 mnd, men har så lyst til å sette på Jim Oliver, han heter bare oliver nå, men alle kaler han bare oli og jeg blir så sur for det var grunnen til at vi ikke valgte Jim Oliver for da ville han bare bli kalt Jim, men nå er jo det probleme at alle bare kaler han bare oli.. Er det dumt å kalle han Jim Oliver nå og er det litt forsent å bytte til det nå??
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 Jim er jo harry-navn nr 1!!! En person som heter bare Oliver vil automatisk bli mer respektert som voksen, enn en som heter Jim-Oliver! D er det ingen som kan benekte! D er vitenskap!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #3 Skrevet 6. mai 2007 Jeg syns at Jim er et veldig fint navn. Men folk finner alltid kallenavn til unger.. Kosenavn liksom ;-) Jeg vurderer faktisk å legge til et navn på datteren min også.. men det blir sikkert rart..vet ikke.. er så usikker
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 Herregud. Nå var det vel ikke det som var spørsmålet hennes da? Hun spurte ikke om hva man syns om navnet... Til HI: Hvis dere føler for å legge på et navn til, så kan dere jo gjøre det.. Men det er veldig mange som uansett får ett kallenavn da, nesten samme hva slags navn det er..
bareMariann Skrevet 6. mai 2007 #6 Skrevet 6. mai 2007 Du kan jo bare insistere på at folk bruker hele navnet, Oliver. Jeg synes navnet var veldig fint i seg selv og ville nok ikke forkortet det til Oli om jeg kjente noen som het det. Kan hende folk slutter med det når han blir større, eller om de får med seg at dere gjerne vil bruke HELE navnet..
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 6. mai 2007 #7 Skrevet 6. mai 2007 Jeg insisterer på at knøttet mitt blir snakket til med begge navn. Jeg synes Jim Oliver er ett flott navn. Har en god venn som heter det. Hvorfor korter folk det ned til Oli? Synes det høres rart ur. Men for å svare deg på spm, jeg synes du skal insistere på at alle kaller han for Oliver. jeg synes ikke det er riktig å korte ned fornavnet for å lage ett kose anvn. Kan heller kalle han noe annet for kos.
Amarie Skrevet 7. mai 2007 #8 Skrevet 7. mai 2007 Hvis du har lyst å gi ham et navn til, så gjør du det. Men hvis det hovedsaklig er fordi du irriterer deg over at folk kaller ham Oli, ville jeg heller sagt tydelig fra om at du vil de skal kalle ham det han heter. Si fra når folk bruker kallenavn. Bruk mors-autoriteten!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #9 Skrevet 7. mai 2007 Hei HI her.. til anonym som ikke liker navnet Jim!!JEG synnes navnet JIM er fint respekter det!!! eller pel deg inn på krangle siden!! Er så lei at sånne som deg må komentere i det helle tatt, er vel bedre å ikke si noe.. Og til alle dere andre takk for svar, jeg har sakt det til alle at han hetter oliver, men voksne menesker klarer ikke å forholde seg til det, til og med barne hage tantene sier oli.. Saken var den at vi egentlig skulle ha Jim Oliver, men så tok vi bare Oliver dette pga. at han da ville bare bli kalt Jim vis vi hadde begge, men nå så er jo problemet at alle kaller han oli og det liker jeg ikke.
bjørnebær Skrevet 7. mai 2007 #10 Skrevet 7. mai 2007 Noko eg tenkte på når eg las innlegget ditt var at eg tvilar på at du får folk som kjenner han frå før av til å plutseleg kalla han for eit heilt anna namn.. (Kjenner folk med to namn som berre nyttar det siste.) Og så tenkte eg at det kanskje vil vera forvirrande for barnet?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #11 Skrevet 7. mai 2007 Personlig synes jeg det er noe sent å komme dragende med et nytt navn nå, mener det bare vil gjøre det forvirrende for gutten din. Dessuten, hvorfor skal de som kaller han oli nå slutte med det når han får et ekstra navn? Skjønner godt at du blir irritert når noen forkorter navnet hans. Jeg aksepterer det ikke på min sønn. han heter Theodor, og det er et par stykker som har prøvd seg med Theo en gang eller to, og det gjør de ikke igjen, jeg mugnet som bare faen. Sier du klart ifra bør de respektere det. Jeg er ikke typen som klager på de i barnehagen, men hadde de kalt ungen min theo, hadde jeg sagt ifra. Hadde jeg villet han skulle hete theo, så hadde han hett theo. (kjente jeg ble litt opprørt her nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå