Gå til innhold

Skuffet.... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble så skuffet over 1. kontrollen jeg hadde da jeg var ca 12 uker på vei. Kom inn, fylte ut alle papirene, ble sendt ut igjen for å ta blodtrykk og blodprøver. Fikk ikke tilbud om GU, og da jeg spurte fikk jeg bare til svar "Siden du tok celleprøver for 1 år siden er det ikke noe vits i å se på noe annet hos deg!" Ble litt paff jeg, trodde de sjekket litt andre ting?!

Jaja, skal til jordmor om 1 uke, så da får jeg heller spørre og grave litt når jeg er hos henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.Hadde det på samme måte som deg første turen til legen jeg og.ER visst sånn det er nå.var helt noe anna sist jeg var gravid,og det er bare ett år siden jeg fødte .Mye forandringer her jeg bor hvertfall.Ble litt paff ja.Følte meg ikke bra da jeg gikk hjem.Nesten som om jeg ikke visste om jeg var gravid el ikke.

Skrevet

De tar ikke gu hvis du har tatt celleprøve det siste året. Jeg fødte for et år siden Og det var akkurat det samme da.

Jordmor har som regel bedre tid til skravling.

Skrevet

Ok, er litt greit å se at andre også ikke har fått tilbud om gu...

Har fått inntrykk av at det var noe alle fikk tilbud om.

takk for svar :)

HI

Skrevet

ja du far heller grave og spørre når du kommer til jm =)

syntes det var rart jeg også at du ikke fikk gy. en skal jo sjekke at barnet ligger der det skal og at eggstokkene ol ser bra ut...

jeg var hos min lege np forrige uke og der fikk jeg gy. der han tok celleprøve og kjente på livmoren og eggstokkene.

fikk til og med høre hjerte lyden =)

det vet jeg er tidlig (uke 12) men var kjempe kjekt.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Den nye ordningen er faktisk slik at en ikke trenger å ta GU i forbindelse med svangerskap, men den kommentaren kunne legen ha spart seg for! Men de sjekker altså ikke automatisk andre ting.

Skrevet

Akkurat det samme for meg. I tillegg er det masse skrivefeil på helsekortet mitt, ble litt skuffa da. Navnet mitt står både under mor OG FAR. Men jeg kan kanskje få et nytt neste gang..

Skrevet

På mitt andre kontroll hos legen (da var jeg 12 uker) fikk jeg beskjed at det var først da hun tok meg på alvor :) undre 12 uker var det ikke så sseriøst og hun tok GU da siden jeg hadde små blødninger, men på første timen spurte hun om GU og da fikk hun ikke lov av meg siden jeg hadde tatt prøve for ett år siden.

Min vennine er jordmor og hun sa til meg at jeg skulle nekte på GU hivs det ikke var nødvendig. Abort kan forekomme ved GU i begynnelsen av svangerskapet.

Jeg har hatt så dårlige erfaringer med legen min nå i det siste at jeg har bestemt meg på å ikke gå til henne mer. Heller til jordmor og gynekologer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...