Gå til innhold

Vanlig med vognteppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe alle har eller og i tilfelle, hva slags? Har visst ikke peiling på beibi...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ei dyne eller teppe til å bre over babyen i vogna, alt etter hvor kaldt det er. I tillegg er det fornuftig med et luftig teppe (gjerne helseteppe, eller annet med små hull i) til å legge over kalesjen når babyen skal sove. Dersom du har vognpose, trenger du selvsagt ikke vognteppe i tillegg.

Skrevet

Jeg har handla inn vogndyne, og noen tepper.. (noen litt "tykke" tepper og noen helsetepper)

Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er men barnets oldemor hekler ett til alle oldebarna sine og dette er mer eller mindre til pynt over dyna. I min omgangskrets er jeg den eneste som har det,men de andre bruker helseteppe.

Skrevet

Min farmor har laget et sånn der hardangersøm-teppe til å ha til pynt oppå dyna i vogna.

Kommer til å bruke det til "fint" jeg.

Skrevet

Vi har også heklet vognteppe fra oldemor. Hvitt med farget dynetrekk under og sløyfer knyttet på i samme farge, bare til pynt, men veldig pent:) Forrige gang fikk vi jente, så da var det gammelrosa, nå blir det gutt, så vi skal kjøpe dynetrekk og sløyfer i en mer guttete farge.Man kan også bruke et tynt fleeceteppe eller helseteppe over. Ser penere ut enn bare pose, og er fint å bruke over baby i åpen pose hvis det blir for varmt, eller rundt baby når den ikke er i vogna:)

Skrevet

til ennaH

Det er langt fra fornuft å ha helseteppe over kalesjen når babyen skal sove! Bruk ikke noe tettere enn myggnett over, så er du sikker på at babyen får luft. Og det holder både insekt og katter ute:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...