Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid for andre gang og graviditetene er så enormt forskjellige at jeg faktisk bekymrer meg. Forrige grav (5 år siden) skulle jeg ha en jente og og under grav var jeg veldig mye dårlig, kraftig bekkenlösning fra 16 uker, 7 urinveisinf. kurer og 3 nyrebekkenbet. jeg var alltid sliten, kunne aldri få nok sövn og jeg var sykemeldt fra start. Jenta mi var kjempe aktiv i magen og jeg merket spark fra uke 15 ca, fra uke 20 sparket hun hardt og mye,ofte hver time og såpass hardt at jeg hadde tröbbel med å sove. Jeg la på meg over 20kg den gang. Denne grav var jeg innmari kvalm i 12 uker og har også värt plaget med bekkenet men ellers har jeg enorm energi og merker lite ellers til grav. Jeg er nå straks 26 uker og veier nå en kg mindre enn jeg gjorde når jeg blegrav (gikk ned 5kg förste 12 uker.). Over på det som bekymrer meg (;)) denne babyen er så stille i magen. Den kan ligge helt rolig i opptil 6 timer uten at jeg kjenner noe. Jeg kjenner at han beveger seg hver dag men det er ikke alltid det er skikkelige spark, det kjennes liksom ut som om han snur seg litt og strekker seg liksom. Og når han sparker så er det ikke de frenetiske line-dance beveglesene som min datter hadde. Jeg har värt på ul i uke 12 og 18 og alt så bra ut, og hjertelyden er jo grei. Er dettte normalt? Kan det virkelig väre så forskjell på to barn? Har lurt litt på om jeg skal ta en priv ul for å sjekke... Jeg lever sundt og får i meg nok näring. Noen som har ärfaringer?

Det skal sies at jenta mi var veldig aktiv når hun kom ut også. Ikke noe bokstav barn, men hun sov aldri lenger enn 1 time av gangen förste halvåret, ikke sovet hele netter för hun var3, kärte seg å gå og prate tidlig: aktiv, krevende og morsom.

Dette ble veldig langt men jeg har bekymret meg litt hver dag i snart to mnd og får ikke noe fornuftig svar av jordmor og tenkte da at kanskje dere har noe å komme med:)

Takk i så fall!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har ei datter på ett år fra før og er gravid i 25 uke nå.Har det på samme måte som deg når det gjelder spark og bevegelsene til gutten inne i magen.Det er stor forskjell på bevegelsene fra forrige gang.Jenta mi var også veeeldig aktiv og inne i magen og tidlig ute med all utvikling etter fødsel.Har egentlig tenkt og slått meg til ro med at ingen er like.Men tanken er der selvfølgelig..... Skal se det an litt jeg hvertfall.Tror det bare kan være sånn.

Skrevet

Ja, jeg er på "se det an litt til jeg og" .. ;) Godt å höre at det er fler med samme opplevelse i alle fall!

Skrevet

Er i mitt tredje svangerskap nå, og alle tre har vært helt ulike. Både når det gjeder vekt, magesmerter, spark og hormoner.

Skrevet

Hei:)

Er gravid med 3.mann og har 3 ulike svangerskap.

1.mann: frisk som en fisk hele svangerskapet, la på meg 12 kilo, rolig baby i magen som lå med hodet ned hele sv. 10 år nå.

2.mann: frisk som en fisk hele sv, mye kynnere, la på meg 12 kilo og en hyperaktiv baby i magen. 7 år nå.

3.mann: kvalm 3 mnd, frisk som en fisk, masse - masse kynnere, bare lagt på meg 3 kilo i uke 26, baby som har aktiv periode morgen - midt på dag - kveld ellers rolig.

Lykke til::)

Skrevet

Hei:-)

Jeg venter nå mitt fjerde barn og dette er den aktivste av de alle.

Har 3 gutter fra før og jeg føler at dette er en jente....

Men det er nok uansett stor forskjell fra barn til barn, det blir det jo siden også når de vekser opp.

Tror du skal slappe av og roe deg med at alt er normalt, hjertelyden er flott. Rug bare og kos deg så har babyen det også godt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...