Gå til innhold

Ville dere gjort det? Uansvarlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to små på 1 og 4 år og har meget sjelden barnevakt (nesten aldri). Barna har ingen besteforeldre i nærheten, dessuten er de for reduserte (fysisk og psykisk) til å passe de. Synes det er vanskelig å spørre slekt/venner, de har så nok med sitt, ytrer ingen ønsker om å sitte barnevakt. Også har mange av de små barn selv og lite plass.

Dessuten er jeg veldig redd for at våre små ikke skal få ha det godt og trygt, så vi føler ikke for å spørre hvem som helst. Vil liksom ikke spørre ei venninne som selv har to små som oppdras etter helt andre prinsipper enn vi gjør (være seg fysisk avstraffelse, usunn mat mm)

Eldstemann har overnattet borte et par-tre ganger i løpet av sitt 4-årige liv. Da har vi vært i bryllup eller store bursdager. Har hendt at noen har kunnet sittet fra ungene er lagt til vi kommer hjem, men da må vi alltid ta barna selv om morgenen.

Det hadde vært deilig å kunne tatt seg en tur på kino en gang i blant, hatt en helaften en helg hvor vi kunne sovet ut på morgenen og bare tenkt på oss selv noen timer. Kjenner vi har behov for det.

Her om dagen kom jeg over en lappe på oppslagstavla på nærbutikken om ei jente på 17 som ønsket å sitte barnevakt i helger og også enkelte ukedager. Hun bor faktisk bare 100 meter fra oss (tettbygd strøk).

Jeg aner selvfølgelig ikke hvem hun er, men skal jeg ta kontakt? Vi vil ikke la fremmede passe våre barn, men kanskje vi kan bli litt kjent og stole på en evt magefølelse?

Er så i tvil. Ville dere ringt å pratet med henne?

Trenger mange synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring henne og prat med henne, og så kan du jo ringe andre som har brukt henne og høre hvordan hun er. Er mange som bruker 'ukjente' barnevakter uten at det er noe problem, ungene blir fort kjent med folk.

Skrevet

Herregud.. hva er uansvarlig med det da? Ring.

Skrevet

De fleste som blir drept eller missbrukt blir vell dette av slekninger og kjente, så på en måte skulle det vell kansje være tryggere med en fremmed:)

Jeg synes du skal ringe, så kan du jo bare se om du liker henne og kjenne på magefølelsen!

Skrevet

Ja ring og hør, det er helt sikkert en 17 åring som vil tjene litt ekstra penger og som er glad i barn. Hun har helt sikkert sittet barnevakt før.

Stol på magefølelsen og møt henne.

En har veldig godt av å komme seg litt ut for sin egen del og barnas del.

Skrevet

Jeg har selv sittet barnevakt for naboens barn fra da jeg var yngre enn 17 og mange av mine venninner gjorde det samme.Vi kosa oss med barna og jeg husker selv at jeg elsket å føle meg voksen og ansvarlig. Ring jenta, og be henne evt komme innom en dag for å snakke med henne og la henne møte barna dine. Dersom du etter dette ikke er fortrolig med å hyre henne så lar du enkelt å greit være å ringe henne igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...