~Vimsemor~ Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Har forsøkt å orientere meg i vognmarkedet, men jeg blir helt forvirret. Det har skjedd så mye siden vi var i gang med baby sist at jeg har mistet helt oversikten. Det eneste jeg vet er at vi ikke skal en slik møkkavogn som vi hadde sist (Fisher - den var usannsynlig dårlig). Men det var 12 år siden, så mye har sikkert skjedd. Vi trenger en vogn, helst kombivogn (innbiller meg at det er praktisk) som: - er trygg for barnet - er god til vinterbruk - vi er mye på fjellet - ikke er for tung å løfte inn og ut av bil - kan reguleres slik at den kan trilles av både store og små - er av god kvalitet. Og det gjør ikke noe at den ser bra ut. Pris er ikke så veldig viktig, heller ikke størrelse; vi har stort bagasjerom.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 hei:) Kombivogn er en god ting. Jeg vurderer selv og kjøpe kombi vogn, da får jeg liksom den greie bærebagen med på kjøpet som er veldig grei og ha når vi skal i besøk:) Jeg kan anbefale deg brio kombivogn eller simo kombivogn. Det er fordeler og ulemper med begge vognene, men jeg tror det er det med alle type vogner i dag. Både brio og simo er trygge vogner for barnet. Du kan velge mellom lufthjul eller luftkammerhjul. Hvis du kjøper lufthjul kan du risikere og punktere, men hvis du kjøper luftkammerhjul kan du av og til føle at vognen blir litt hardere og kjøre enn den hadde blitt og kjøre med vanlige lufthjul. Simo har stor bag i forhold til brio, men du kan bruke brio bagen til barnet er 5-6 måneder og simo sin antar jeg at du kan bruke litt lenger. Vanligvis i den alderen vil de ikke ligge lenger i bagen uansett:) Simo er også tyngre enn brio og litt større. Det er regulering på begge vognene. Brio har teleskop som du drar oppover og mer vekk fra vognen, mens simo har regulerbart håndtak enten opp eller ned. Reguleringen til simo er ikke så praktisk hvis du har mye trapper fordi dette vil slite litt på håndtaket. Brio sin kan du dermed dra helt ut og kakse opp trapper. Simo sin er litt tyngre inn i bil enn brio. BEgge vognene er av god kvalitete og du kan velge begge med god samvittighet:):) Lykke til med vognvalget
Minnie Mom Skrevet 6. mai 2007 #3 Skrevet 6. mai 2007 Det er mange vogner som tilfredsstiller dine krav, men jeg vil anbefale Teutonia Mistral. Det er en sportsvogn, som blir kombivogn med softbag eller hardbag. Den er ikke tung ifht mange andre kombivogner. Løftes fint ut og inn av bil, man kan vippe håndtaket slik at trilleretningen kan snus, håndtaket er selvfølgelig regulerbart. http://www.teutonia.no/meny2Frame-1n.htm
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #4 Skrevet 6. mai 2007 bagene i kombivogn erpraktisk det, men de blir fort for små slik at det blir for trangt med voksipose når det blir vinter. anbefaler duovogn, der bagen er stor og romslig. da kan den brukes lenger. i kombi må man gå over til sportsvogndelen for tidlig.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 Anbefaler deg å sjekke ut denne jeg Den har jeg vært veldig fornøyd med http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=9934729 Den tror jeg har alt det du ville ha.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #6 Skrevet 6. mai 2007 Ikke enig i at d er trangt i kombivogn bagen jeg da..... Jeg har hatt simo kombivogn til lillemann. han er en stor gutt, bruke str. 74 i klær når han var 6 mnd. Han lå veldig godt i bærebagen i kombivognen med saueskinnpose i vinter. hadde d lunt og fint og d var ikke trangt. Tok ikke ut bagen for at den var for liten, men rett og slett for at d var mer praktisk med sportsvogn og god støtte i ryggen når han begynte og sitte i vognen når vi var på turer. Knall fornøyd med simo, og anbefaler den gjerne. Simo er faktisk også den eneste vognen på markedet som er 100 % vann og vindtett, du trenger faktsisk ikke bruke ekstra regntrekk over vognen..... Uansett, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #7 Skrevet 6. mai 2007 jeg syntes heller ikke at kombi vogn har for liten bag. Det er mange som tror at du skal ha bagen til barnet er 9 måneder, men du har alltid plass til barnet ditt i en bag til kombi helt frem til 6 måneder. Hvertfall i brio og simo sin vogn.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #9 Skrevet 7. mai 2007 Hartan Skater XL, fåes kjøpt på Barnevognhuset Rudo..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå