Maren-mi Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Åhh, har en pakke med jordbær og en pakke med fløte i jøleskapet, som jeg bare mååå ha snart. Det er vel greit for gravide å spise det? Det var vel bare når man ammer man ikke kan spise det ?
*Villekulla* Skrevet 6. mai 2007 #3 Skrevet 6. mai 2007 Godt vi er gravide i sommersesongen. For jeg klarer meg ikke uten min daglige jordbærkurv, hehe
Fabelaktiv Skrevet 6. mai 2007 #4 Skrevet 6. mai 2007 hvorfor ikke når man ammer? Jammen glad jeg ammer fra september av da ...
Tussa og Sofie Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 Det er visst et eller annet med de frøene i jordbærene som gjør at ungene får utslett på hele kroppen osv....har bare hørt det.
Gjest Skrevet 6. mai 2007 #6 Skrevet 6. mai 2007 Du kan trygt spise dine jordbær . Man kan også spise dem om man ammer , men kanskje lurt å forsøke med noen få først ettersom noen små kan reagere på dem , men dette er individuellt . Jeg har født fire og spist jordbær både under graviditet og under amming . Ingen av dem har reagert på bærene .
Gjest Ut på tur Skrevet 6. mai 2007 #7 Skrevet 6. mai 2007 Her kan du lese litt om hva det er anbefalt at vi er forsiktige med nå når vi er gravide www.matportalen.no/Emner/Gravide
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 6. mai 2007 #8 Skrevet 6. mai 2007 med ammingtrodde jeg det va pga allergi at me sko holda oss vekk å at barnet får vondt i magen av det....men nå når du er gravid er det bare å kose seg,det e kjempe godt me jordbær...gleder meg til de goe norske kommer:)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #9 Skrevet 6. mai 2007 Man trenger jo ikke nødvendigvis unngå jordbær under amming heller da, bare hvis babyen reagerer. Mye gammel overtro ute og går skjønner jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #10 Skrevet 6. mai 2007 Siden mannen min har matallergier spurte jeg spesifikt både legen min og helsesøster om det var slik at jeg burde unngå visse matvarer under graviditet/amming. Og fikk beskjed om at det skulle jeg ikke (bortsett fra de vanlige rådene ved graviditet selvfølgelig), men at det var bra om jeg kunne fullamme seks måneder, og amme minst ett år.
Gjest Skrevet 6. mai 2007 #11 Skrevet 6. mai 2007 Jeg har også fått - og fulgt - det rådet at man kan spise "alt" både under graviditet og amming ...men så har jo begge mine gull fått atopisk eksem så det holder... så denne gang skal jeg jammen holde meg unna både jordbær og skalldyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå