Gå til innhold

Hvem er mest hjernevasket her inne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og poenget var?

Min erfaring er at de som kaller religiøse mennesker for hjernevasket, er de som aldri har tenkt over eksistensielle spm selv. Og som ikke har ydmykhet nok til å innse at de ikke er så eksepsjonelt intelligente at de forstår bedre enn alle andre hvordan verden henger sammen.

Hjernevasket er kanskje de som er så bortskjemt med materielle goder at de aldri behøver å tenke over om det kan være noe mer ved verden enn det vi kan se.

Skrevet

Jeg mener at de som er født inn i en religiøs familie/et religiøst samfunn , som har reflektert og stilt kritiske spørsmål til den tro de tilhører og allikevel velger å beholde den troen, ikke kan sees på som hjernevaskede.

Mennesker som er født inn i en tro med tanken om at det ikke er lov å stille spørsmål ved det religionens høyeste ledere sier, til en viss grad er påvirket. kall det gjerne hjernevasket.

det er min mening!

Skrevet

JEg ..hehe... neida... jeg er jehovas vitne og er vokst opp som det. så mange kaller meg hjernevasket ,da bruker jeg bare og svare at ja da det er jeg,hjernevasket for banning,fyllskap og umoral...(altså mine prinnsipper i livet) da blir dem litt paff når jeg svarer ja.hehe.. men neida .er langt fra hjernevasket. vokst opp sånn.tok ikke eget standpunkt før jeg var voksen og hadde undersøkt alt selv. har ingen Høye ledere innenfor vår religion. Ingen får betalt for noe her.alt gjør alle frivelige. De eldste er ikke noen som bestemmer og sier hva vi må gjøre... mener jeg leste på ett innlegg at noen mente vi gikk og forkynte av den grunn. men nei det gjør vi fordi jesus befalte sine etterfølgere å gjøre det.

De eldste er tjenere for menigheten ,altså de skal hjelpe de som trenger det. og de tar av seg oppgaver i menigheten.

Ville bare si dette i samme slengen...når det nå går så mange rykter.

Å joda vi har hemmelig kjeller på rikets sal der vi hjernevasker folk:Pselvsagt har vi det.haha

hilsen meg fra trøndelag

Skrevet

eg er brennende pinsevenn, trur Gud skapte verden på 6 dager og kvilte den 7. eg trur at Jesus elska oss så mye at han døde for å ta bort alle synder og sykdommer, og eg trur at vi må velge å la han ta vekk all synd, og at di som ikke gjør det kommer til Helvete når di dør, eg trur på helbredelse og eg trur at verden kommer til å ta slutt en gang.

men mest av alt så vet eg at Jesus elsker deg , enten du vill eller ikke.

Skrevet

kall meg hjernevaska viss du vill, det står i bibelen at en skal le når noen håner en for Jesu skyld, for stor blir vår lønn i himmelen, le og hån så mye du vill, eg fryder meg over det eg

Skrevet

Vel og bra det, men hva skjer når du, eller dine barn, eller dine foreldre ikke vil være JV lenger. Ikke bare solskinn da?

• 2 uker senere...
Skrevet

Fritt for å være mest hjernevaska :o)

Var jeg for sent ute?

Ja ja. Vi kan la det gå på omgang?

Morsom debatt dette her... :o)

Skrevet

nå er nå ikke alle i min familie jv heller da...... familibånd er familibånd vel. men det er nå hvis det er noe som gjør sterk motstand... så vil jeg kanskje unngå den personen.for en slik person er det jo ikke nå gøy og være sammen som er imot alt en gjør da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...