Gå til innhold

Hm.. Ganske opplysende for min del..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt frarådet av en del her inne og ta med baby ut i vogn fort etter man har kommet hjem fra sykehuset. Det samme sier jordmor på helsestasjonen også (men har mine tvil om hennes evner innimellom etter diverse surr og tull)..Men på hjemmesidene til sykhuset jeg skal føde på står følgende:

Dere kan ta med barnet ut fra det er nyfødt. Barnet bør ha på lue uansett vær. Trekk er gjerne verre enn kulde. Som en tommelfingerregel kan man si at et nyfødt barn ikke bør ut hvis det er kaldere enn -10C, eller hvis det er sterk vind. Hvis barnet sover ute i vogn om vinteren, bør foreldrene være veldig oppmerksomme på temperaturen nede i vognen. Det kan være vanskelig å vurdere hvor varmt eller kaldt det blir for barnet som ligger ”nedpakket” i masse klær. Gå ofte ut for å sjekke at barnet har det bra i vognen. Om sommeren er det viktig å passe på at barnet ikke får det for varmt. Unngå direkte sollys. Når barnet sover ute i vogn på sommeren, pass på at det står i skyggen. Vær oppmerksom på at temperaturen nede i vognen ka bli ganske høy.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men dette var nyttig å vite. :) :) :) bra det er noen som legger ut sånne tips. :) takk takk. :)

Skrevet

Ikke noe problem ;) Kan hende andre lurer på alle disse "dumme " tingene jeg lurer på;)

Skrevet

hehe. :) jeg tror ikke det finnes dumme spørsmål når det handler om bebbisen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...