Gå til innhold

ferie etter fødsel.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

når kan man reise til varmere strøk med et spe barn? er dette helt forferdelig for barnet eller?? hordan er det med fly osv??

føder nå i mai, men ar veldig lyst å få en ferie til høsten eller noe.. men har ikke peiling på hvordan dette blir.. har dere meninger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen??

Skrevet

har hørt begge sider av den saker.Noen synes det er greit og andre ikke.Så for og være ærlig så vet jeg ikke.Kunne godt ha tenkt meg og dratt til syden i høst her også,men har bestmet oss for og vente til januar ca.

Skrevet

Hei!

Vi skal reise til Florida i oktober og da er lillepiken rundt 4 mnd.

Jeg er ikke noe belymret for det...! Jo mindre de er jo mer sover de på flyturen også.

Jeg ville kanskje ikke reist dit det var alt for varmt, men utover det hadde jeg reist med god samvittighet....! God tur!

Skrevet

Lettere å reise med en unge som blir ammet fortsatt iallefall. Reiste selv med en ett åring til spania, og den flyturen var et rent helvete!! Var helt alene da, og hun ville jo self ikke sitte rolig på fanget (noe som de jo må), Uff det var skikkelig kjipt husker jeg. Men er lettere når man er to da;).

Tror det vil gå helt greit å reise med en liten baby, men som sagt greit å unngå de varmeste stedene kanskje...;)

Skrevet

når de er små er det jo ikke så stor fare for at de ska få i seg skumle bakteier gjennom maten iallefall..Så sånn sett er det jo lurt å dra før de begynner med annen mat.. evt grøt og matglass bare...pakk med deg vannkoker isåfall:) (om ikke det er på rommet)

Jeg vil selv nedover men kommer ikke til å reise før babyen er minst 6 mnd... men tror ikke det er noe i veien for å reise før..

Skrevet

-reiste med nummer 1.,da hun var 2 1/2 måned,og det var svært vellykket.Hun tålte varmen godt og selvfølgelig var det meste på hennes premisser ,men noe som absolutt var å anbefale.

Å fly til nord-norge med 3 mellomlandinger med en 1 åring derimot....:)

Skrevet

nei mimmi!! Du skal ikke på tur! Hvem skal lufte meg da? hihi

Skrevet

hei cosmopolite

hvor er det dere dro? vi skal oxo til varmere strøk, men er litt usikre på hvor og jm anbefalte oss å reise ti ett land som er mye likt norge.. hmm

Skrevet

heia!vi reiste til kroatia-kysten,det fungerte flott for oss.-Vi leide bil og dro litt rundt.Der blir du også mottatt med jubel hvis du kommer med barn,og får mye ekstraservice pga det...

Skrevet

Er nok ålreit å reise til ett land hvor man kan bli forstått, og få hjelp hvis man trenger det. Spania er jo veldig greit sånn sett. Og så er det ikke såå innmari varmt på høsten heller. I September er det lite folk, og varmt i vannet:) En ting man bør tenke på, hvis man reiser med et barn som ikke fullammes (som har begynt med grøt/mat ol), er å ta med nok grøt hjemmefra. Middagsglassene i spania er vel helt greie (inneholder litt mer salt enn de hjemme), men grøtene smaker helt pyton!! De inneholder sååå utrolig mye honning. Selv snuppa på 1år klarte ikke få det ned! Hadde også med MME (sånn ferdigpakker, som bare trengs å varmes i micro eller vannbad). Synes det var greit, selvom vi hadde både vannrenser og koker..Gode bleier har de der nede da;) God tur:D

Skrevet

heheh skal altisd få luftet deg vettu.. hahah

Skrevet

Har også termin i mai, og har tenkt oss til syden til høsten. Kanskje i september. Jeg tror det går helt greit, men det kan sikkert være lurt å vente til babyen har fått 3 mnd vaksina. Lurt å amme babyen når man tar av og lander med flyet, for ørene sin del......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...