Gå til innhold

Sjefen truer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er nå i svangerskaps permisjon, men skal søke omskolering pga store rygg problemer når permisjonen er utgått. Dette er avtalt med lege og kommunikasjon med Nav er satt i gang. Jeg var dum nok til å informere sjefen min om dette. Nå lager han problemer for meg og skal plassere meg et annet sted i bedriften langt unna der jeg jobber og bor i dag. Jeg ønsker ikke å svare han på dette i permisjons tiden min, og har sagt at vi får komme tilbake til det når permisjonen er over og se hvordan det går. Nå truer han med at om jeg ikke tar den nye stillingen vil det få følger for ansettelsesforholdet mitt.

Hva gjør jeg. Er nettopp innmeldt i handel og kontor, men ønsker ikke ringe de 1 uke etter innmeldelsen.

Hva har jeg rett til å gjøre i denne situasjonen? og hva har jeg krav på?

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal ringe fagforeninga di, jeg, uansett om det er en uke siden du meldte deg inn. De er der for deg, og kan alle lover og rettigheter. Det skjer svært ofte at folk melder seg inn først når de er i en pressa situasjon, så de vil ikke heve et øyebryn over at du har vært innmeldt kun i kort tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...