smurfen :o) Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Bare lurer på når dere startet. Jeg vet lillegutt bare er en uke gammel, men han bruker meg mye som smokk. Spesielt merker jeg det på natten. Han våkner når jeg legger han og vil kun ha pupp. Når puppen kommer sovner han i det sekundet den er i munnen hans. Tenker av og til at det hadde vært bedre om han hadde brukt smokk slik at han kanskje lettere kunne falle i seøvn. Jeg har tenkt å vente litt, hvertfall til ammingen blir litt bedre. Men lurte egentlig på hva deres erfaringer er.
marihøne ♀07 ♀09 Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 Vi begynte med smokk første natten hjemme. Mathea brukte meg som smokk slik at hun faktisk sugde meg til blods. Hun hadde et enormt suttebehov og jeg vil heller at hun skulle ta smokk enn tommeltott - lettere å avvenne Mathea trives veldig med smokken og hun faller så til ro med den, men hun er også flink til å spytte den ut når hun ikke trenger den. Det har vært ganger hvor hun har nektet smokk når hun skal sove og noen ganger må hun bare ha den. Ammingen fungerte ikke 100% da vi begynte med smokken, men det har gått greit.
Gjest Skrevet 6. mai 2007 #3 Skrevet 6. mai 2007 Hei! Har ingen god løsning på problemet ditt, for vi sliter med det samme. Om natten så vil han ha puppen hele tiden, men bare for å sove med den i munnen. Har prøvd litt smokk på dagen, og da tar han den, om jeg holder den inne i munnen hans. Og gjett om han smatter ivrig på den! - Men han klarer ikke holde på den, så jeg har ikke prøvd på natten enda. Jeg er usikker på om det finnes noen fasit på hva som er rett tidspunkt for smokk. Men en av de snille barnepleierne på sykehuset anbefalte oss å starte med smokken allerede der. Det var fordi han hadde et enormt suttebehov og puppen må faktisk ha litt avlastning.. Men ellers så anbefaler de at man gir smokk først når barnet har skjønt hvordan det skal ta puppen. - Matteo klarer begge deler nå. Bruker også brystskjold på det såreste brystet (etter betennelsen) og det takler han også. Og flasken klarer han også å ta, så vi snakker 4 forskjellige sugeteknikker på under 16 dager. Regner med at det blir folk av han også! ;o) Har Bart fått noe navn enda eller?
Millapril Skrevet 6. mai 2007 #4 Skrevet 6. mai 2007 Vi fikk tildelt smokk på sykehuset allerde dag 2 fordi Erica har et sånt ektremt sugebehov. Det er ikke alltid hun vil ta smokken her hjemme, og hun har helt klart sine favoritt smokker. Jeg spurte om dette med smokk på barneavdelingen, og de sa at man bør vente til amming er på plass men de ga jo smokk til alle babyene som ønsket det der så...
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 vi ventet vel ca 6 dager tenker jeg. Da hadde Camilla suttet meg til blods og jeg klarte ikke vente lenger :-) Men hun er forferdelig kresen på smokkene så vi måtte gjennom noen forskjellige før vi fant en som var ok og som ikke falt ut med en gang. Nå så får hun smokken som regel når hun skal sove på dagen og for natten. Etter nattmat så pleier hun å sovne uten smokken
Bellen^2 Skrevet 6. mai 2007 #6 Skrevet 6. mai 2007 Vi ventet leeeenge med smokk. Jeg sleit jo litt med å få i gang ammingen og var livredd for å ødelegge når vi først var i gang. Det var ikke før Sebastian begynte å suge på hendene sine vi begynte å prøve smokken, men da ville han ikke ha den. Vi prøvde litt i ny og ne en god stund, og plutselig en dag så satt den der. Vi fikk en liten skrekk for første gang han tok smokken gikk det litt i ball for han med forskjellen på sugeteknikk på pupp og smokk, og det endte opp med hyl og skrik og vi ble skikkelig furstrerte begge to. Vi måtte avbryte ammingen og når begge to hadde fått roet seg prøvde vi på nytt og da gikk det helt greit. Nå tar han både smokk og pupp, så nå øver vi på flaske:)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 7. mai 2007 #7 Skrevet 7. mai 2007 Hei. Her er det først de siste dagene hun har begynt å få til det med smokken. Vi har introdusert den fordi hun er så grinete enkelte dager. Tidligere ville hun ikke ta den. Spyttet den bare ut. Men nå tror jeg hun har skjønt poenget.
Två små trollungar Skrevet 7. mai 2007 #8 Skrevet 7. mai 2007 Amanda hadde kjempestort sugebehov, så vi begynte når hun var et par uker og ammingen begynte å fungere ganske greit.
eple72 Skrevet 7. mai 2007 #9 Skrevet 7. mai 2007 Skulle ønske at hun ville ta smokk. Vi har prøvd diverse typer , men hun spytter dem ut med en gang. Det eneste som stopper skrikinga er puppen min . Og noengager skriker og dier hun samtidig. Blir skikkelig frustrert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå