Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 ...eller han var, for 15 år siden. Jeg har en jente på 2,5 år, og nå ble jeg faktisk litt bekymret. Hva synes dere? Dette er en stille rolig mann i 50 årene, han ser jo så snill ut, han bor alene. Burde jeg være urolig?
blond Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 Nei, det ville jeg ikke vært, men ekstra oppmerksom på han, tror jeg. 15 år siden er lenge siden, men som mor bekymrer man seg vel alltid litt...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #3 Skrevet 6. mai 2007 Tror ikke det at han ser stille og rolig og ser snill ut hadde beroliget meg det minste. Det er vel sånn de fleste med seksuelle avvik/pedofile ser ut (Ikke at du har sagt at han her er pedofil altså). Hadde vært enklere om de hadde sett ut som monstre, for da hadde man i alle fall visst hvem de var. Klart at den stille, snille naboen din fremdeles kan ha dette i seg. Nå vet jeg jo ikke mer enn det du skriver, og ikke om det er barn eller voksne han har blottet seg for. Men blotting er et avvik, og jeg ville ha passet på mitt barn. I den forstand at det ikke fikk være alene sammen med han. Ikke tatt i mot tilbud om barnepass eller slikt. Men jeg ville oppført meg helt normalt og høflig overfor han, bare tatt mine forhåndsregler som aldri å la barnet være alene sammen med han. Hysterisk....... Nei, det er å ta vare på sitt eget barn.
ennaH Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 Etter det du skriver, vet du ikke hvem han blottet seg for. Heller ikke om han ble dømt for det, og har vært i terapi. Om det var noe han har holdt på med i årevis, eller om det var en engangsforeteelse. Det er ikke noe likhetstegn mellom blottere og pedofile. Det kan godt hende at det var voksne kvinner han blottet seg for, og at det derfor er deg selv du burde være mest redd for. Jeg ville tatt dette med stoisk ro. Men jeg ville ikke latt han sitte barnevakt for jenta mi. Også ville jeg forklart jenta at dersom hun fikk se tissen til noen andre voksne menn enn pappa, så må hun fortelle deg om det. Uten å lage noe oppstyr av det.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #5 Skrevet 7. mai 2007 nei det er vel ikke vists i å bli hysterisk men på den andresiden , du vet aldrig hva de har i seg .... og en søteste snilleste mannen borte i gata kan vere blotter eller pedofil... , men ne kan ikke gå av skaftet for det .. for ja selv faren til noen av barna i barnehagen om ditt barn går på det kan vere det .... ved desverre litt formye om det med pedofil i fåreklær og var og vitnet mot en i retten i vårest så naturlig sund fornuft med en dose skeptisme tror jeg er bra .... og visse forhåndsregler også på stranda men aldrig enkelt det der ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå