Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere det? Jeg synes det begynner å bli på tide, gutten min blir ett år 1.juni. Hittil spiser han sin egen middagsmat, hjemmelaga eller glass, før vi spiser middag. Hvis vi skal spise sammen, må middagen bli kveldsmaten hans, for mannen min kommer ikke altfor tidlig hjem. Flere som lurer på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du å spise samme middag som dere? Det går helt sikkert an nå. Eller mener du at han spiser samtidig som dere? Jeg har en 10 mnd gammel jente, hun spiser fortsatt middag fra glass men får av og til smake litt på vår middag. Faren hennes jobber skift, så det er heller sjelden vi har middag sammen alle tre. Derfor prøver jeg å spise litt mens jeg mater henne, slik at hun får en følelse av at iallfall hun og jeg spiser sammen. Og hun spiser faktisk mer når hun ser at jeg gjør det... :-)

Skrevet

Mente begge deler, egentlig. Jeg skal prøve å legge til rete slik at rutinene hans faller sammen med våre. Kan vel bytte på kvelds- og middagsmat. Takk for svar. :-)

Skrevet

Jenta vår på 8 1/2 mnd spiser sammen med oss, og samme mat som oss. Hun vil ikke ha babymat og nekter å la seg mate med skje lenger.

Hvis vi har f.eks pastamiddag, koker vi pastaen med veldig lite salt og lar vesla putte den i munnen og spise selv. Hun spiser også tomatbiter, kokt gulrot og potet, kavring, frukt, små, lettygde kjøttbiter, og så videre. hvis vi har sen middag, blir det bare halv porsjon grøt til kvelds siden hun allerede er nokså mett. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...