Lynet Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Ved første svangerskapskontroll ble det oppdaget at jeg hadde dannet antistoffer. Jeg er Rh + og har "anti-S i MNS systemet". Dette sier meg svært lite. Hverken fastlegen min eller jordmor jeg går til kontroll hos kan gi meg noe særlig info om dette. Jeg skal ta kontrollprøver utover i svangerskapet for å se hvorvidt verdiene øker. Har forstått det slik at dersom verdiene overstiger et vist nivå er det fare for at antistoffene kan skade babyens blodplater slik at keisersnitt er nødvendig. Jeg har funnet noen artikler om dette på internett, men slik jeg forstår det er det ulik typer antistoffer og derav ulike komplikasjoner...og jeg er usikker på om artiklene omfatter "min" type antistoff. Dersom noen har erfaringer fra dette og/eller vet om artikler som omfatter dette hadde det vært kjempefint om du ville dele dette med meg.
Yuna Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 dette var komplekse greier!! Tittet litt på nettet selv, og kan ikke si jeg ble no særlig lurere. Fant bare en artikkel som oppga at de var forskjellige verdier etter som man var europeer eller afroamerikaner. Men syns uansett du skal kreve å få god forklaring fra legen din. Bor du i Oslo? Du kan i såfall prøve å ringe mikrobiologisk avdeling på Ullevål. Prøvene er vel kanskje mest sannsynlig sendt dit hvis du bor i Oslo? Der sitter det bioingeniører som skal kunne svare deg på alt dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå